TASR | 10.3.2020
Elektronická komunikácia s Finančnou správou (FS) SR šetrí čas a svoje daňové povinnosti klienti vybavia z pohodlia domova, bez potreby fyzicky navštíviť daňový úrad. S FS komunikuje elektronicky už približne 740.000 fyzických a právnických osôb. Využívať takúto formu komunikácie, bez potreby priamej návštevy pracovísk finančnej správy, môže však ktokoľvek, upozornila Finančná správa.
"V súvislosti so snahou vyhýbať sa lokalitám s väčším počtom ľudí, dáva finančná správa do pozornosti možnosť elektronickej komunikácie," uviedla hovorkyňa FS Ivana Skokanová. Na elektronickú komunikáciu je najskôr potrebné sa registrovať na portáli finančnej správy. K registrácii je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom alebo kvalifikovaný elektronický podpis. Výhodou využívania občianskeho preukazu s čipom v komunikácii s finančnou správou je, že vôbec netreba fyzicky navštíviť daňový úrad. Fyzické osoby môžu využiť aj možnosť uzavrieť s daňovým úradom dohodu o elektronickom doručovaní.
Elektronicky komunikovať s FS môžu klienti už od roku 2014. Od júla 2018 je elektronická komunikácia s FS povinná pre všetky fyzické osoby podnikateľov. V prípade právnických osôb ide o platiteľov dane z pridanej hodnoty (DPH) a právnické osoby zapísané v obchodnom registri, v prípade fyzických osôb musia byť splnené dve podmienky. Musí ísť o fyzickú osobu registrovanú na dani z príjmov na daňovom úrade a zároveň musí byť podnikateľom podľa obchodného zákonníka. Pre ostatné subjekty je elektronická komunikácia s finančnou správou dobrovoľná.
Podrobné informácie sú zverejnené na portáli finančnej správy v časti Elektronická komunikácia – praktické informácie. K dispozícii je aj animované video dokumentujúce registráciu a následné podanie dokumentu.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
AUTOR: TASR
Dátum publikácie: 11. 3. 2020
Autor: TASR