Priebeh testovania narúšalo napr. i nedodržanie pokynov pri práci s nahrávkami alebo nekorektné a neúplné zadávania pokynov týkajúcich sa samotnej práce s testami, ale aj nevypnutie mobilného telefónu. Prerušenie oddeľovania odpoveďových hárkov (OH) od kópií alebo neprítomnosť žiakov a administrátora v učebni počas zverejňovania zadaní mohlo mať vplyv na objektivitu testovania.
Dodržiavanie Pokynov pre školských koordinátorov, Pokynov pre administrátorov, Pokynov pre predsedov ŠMK a PMK a Pokynov na hodnotenie úloh s krátkou odpoveďou (ÚKO) zo strany škôl do značnej miery zabezpečuje objektivitu a porovnateľnosť dosiahnutých výsledkov škôl a žiakov z predmetov MS. Problematické sa ukázalo stanovenie najnižšieho počtu žiakov v skupinách na 15. V 4 subjektoch to bolo vzhľadom na nedostatočnú kapacitu tried alebo nemožnosť rozdeliť žiakov do skupín pri zachovaní stanoveného najvyššieho počtu žiakov 18 a v 1 strednej odbornej škole (SOŠ) z dôvodu 2 vyučovacích jazykov (VUJ)3 .
Kontrola realizácie EČ a PFIČ MS potvrdila i naďalej pretrvávajúci výskyt väčšiny nedostatkov z predchádzajúcich zisťovaní4 . Pri kontrole sa nezistil výrazný rozdiel v pomere nedostatkov medzi SOŠ (10,1 % škôl) a GYM (6,7 % škôl), avšak znova sa potvrdilo, že vo väčšine subjektov boli nedostatky kumulované.
ŠTÁTNA ŠKOLSKÁ INŠPEKCIA NA ÚROVNI SYSTÉMU ODPORÚČA: