Tomu nasvedčovali i denné poriadky jednotlivých tried, ktoré mali v 98 % MŠ pevne stanovený čas na činnosti, ktoré súviseli so životosprávou a uskutočňovaním sezónnych pohybových i environmentálnych aktivít.
POHYBOVÉ AKTIVITY DETÍ
MŠ realizovali pohybové aktivity formou zdravotných cvičení (zväčša 1-krát denne vzhľadom na vekovú kategóriu detí), vzdelávacie aktivity s telovýchovným zameraním a pobyty vonku. Tri štvrtiny MŠ (75,2 %) uskutočňovali vzdelávacie aktivity s telovýchovným zameraním 4 krát v mesiaci. Väčšina detí sledovaných MŠ (85,8 %) strávila pobytom vonku 1,5 hodiny 1 krát denne a takmer polovica (42,7%) 2 krát denne. Učitelia MŠ na rozvíjanie pohybových spôsobilostí detí využívali vlastnú telocvičňu MŠ alebo telocvičňu inej školy. V prípade priaznivého počasia i okolité prírodné prostredie alebo obecné športoviská. Riaditelia deklarovali, že MŠ mali zväčša dostatok telovýchovného náradia (81 %) a telovýchovného náčinia (89 %), uvítali by však ich inovovanie a rozšírenie. MŠ organizovali rôzne športové výcviky a kurzy, medzi ktorými dominoval predplavecký výcvik (Graf 1).
Graf 1 Realizácia výcvikov a kurzov v kontrolovaných MŠ