Zlepšenie vodného hospodárstva v lesoch

PPA zverejnila výzvu č. 62/PRV/2022 na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok z Programu rozvoja vidieka Slovenskej republiky 2014 – 2022.

Pôdohospodárska platobná agentúra, Hraničná 12, 815 26 Bratislava, IČO: 30 794 323 (ďalej len „PPA“), ako poskytovateľ nenávratného finančného príspevku z Programu rozvoja vidieka SR 2014 - 2022 (ďalej len „PRV“), vyhlasuje v zmysle ustanovení § 17, zákona č. 292/2014 Z.z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 292/2014 Z.z. o príspevku poskytovanom z EŠIF“) a v súlade s platnou Príručkou pre žiadateľa o poskytnutie nenávratného finančného príspevku z PRV, ktorá je zverejnená na webovom sídle poskytovateľa: http://www.apa.sk/prv-2014-2020-prirucka-pre-ziadatela (ďalej len „Príručka“) výzvu na predkladanie Žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku z PRV (ďalej len „výzva“)

 

pre opatrenie: 8 – Investície do rozvoja lesných oblastí a zlepšenia životaschopnosti lesov

podopatrenie: 8.3 – Podpora na prevenciu škôd v lesoch spôsobených lesnými požiarmi a prírodnými katastrofami a katastrofickými udalosťami

činnosť: Zlepšenie vodného hospodárstva v lesoch

Schéma pomoci: Schéma štátnej pomoci na podporu prevencie škôd v lesoch spôsobených lesnými požiarmi a prírodnými katastrofami a katastrofickými udalosťami (podopatrenie 8.3 Programu rozvoja vidieka SR 2014 – 2022), Číslo schémy: SA.63543(2021/XA)

 

Typ výzvy: otvorená

 

Dátum vyhlásenia výzvy: 26. 10. 2022

Dátum uzavretia výzvy: PPA uzavrie výzvu na predkladanie žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku na základe vyčerpania alokácie vyčlenenej na výzvu alebo v prípade nezáujmu žiadateľov na základe rozhodnutia riadiaceho orgánu. Informáciu o uzavretí výzvy zverejní poskytovateľ na webovom sídle www.apa.sk.

1. Formálne náležitosti výzvy

1.1. Kontaktné údaje poskytovateľa a spôsob komunikácie s poskytovateľom

Informácie je možné získať na:

tel. č. +421 918 612 429,

e–mail: info@apa.sk, projektovepodpory@apa.sk

alebo na adrese kancelárie generálneho riaditeľa PPA, Hraničná 12, 815 26 Bratislava.

 

V procese konania o žiadosti o nenávratný finančný príspevok z PRV (ďalej len „ŽoNFP“) sa neposkytujú informácie o stave vyhodnocovania žiadostí. O konečnom výsledku vyhodnotenia ŽoNFP bude PPA žiadateľa písomne informovať. Odpovede poskytnuté žiadateľovi telefonicky ústnou formou, pokiaľ neboli spracované do písomnej podoby, nemožno považovať za právne záväzné a nemožno sa na ne odvolať. Zo strany PPA a Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR sa neposkytuje individuálne poradenstvo k vyhlásenej výzve.

Informácie k aktuálne vyhláseným výzvam PRV poskytuje Národná sieť rozvoja vidieka SR, ktorej hostiteľským orgánom je Agentúra pre rozvoj vidieka v Nitre. Plánované informačné aktivity sú uvedené na nasledovnom odkaze: https://www.nsrv.sk/?pl=58

Bezplatnú asistenciu pri podávaní ŽoNFP poskytuje Agentúra pre rozvoj vidieka a to vo forme:

  • asistencie pri spracovaní ŽoNFP v prípade poskytnutia všetkých relevantných dokumentov zo strany žiadateľa, vrátane povinných príloh,
  • formálnej kontroly príloh ŽoNFP,
  • asistencie pri podaní ŽoNFP online cez slovensko.sk

V prípade záujmu o túto službu je potrebné si vopred dohodnúť termín stretnutia:

Agentúra pre rozvoj vidieka : Akademická 4, 949 01 Nitra

Kancelária asistencie pri podaní ŽoNFP

Ing. Ingrida Šranková, PhD.

Tel. kontakt: +421 908 290 667

e-mail: srankova@arvi.sk

1.2. Časový harmonogram konania o ŽoNFP

Podávanie a prijímanie ŽoNFP

od 1. 12. 2022 kedykoľvek odo dňa vyhlásenia výzvy až do uzatvorenia výzvy.

Konanie o ŽoNFP

Začína nasledujúci pracovný deň po termíne uzavretia daného hodnotiaceho kola ŽoNFP a končí nadobudnutím právoplatnosti rozhodnutia schválení/neschválení ŽoNFP resp. o zastavení konania

Celková lehota do vydania rozhodnutia o schválení/neschválení ŽoNFP zahŕňa administratívnu kontrolu, hodnotenie a výber ŽoNFP a vydanie rozhodnutia. Lehoty konania o ŽoNFP sa odvíjajú od počtu podaných ŽoNFP.

Vystavenie potvrdenia o registrácii ŽoNFP

V prípade, ak bude podaných menej ako 101 ŽoNFP: do 30 pracovných dní od posledného možného dátumu na doručenie ŽoNFP elektronicky prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy.

Táto lehota sa zvýši o 30 pracovných dní za každých 200 prijatých ŽoNFP oproti základným 100 ŽoNFP.

Výber ŽoNFP

V prípade, ak bude podaných menej ako 101 ŽoNFP: do 40 pracovných dní od vystavenia potvrdenia o registrácii ŽoNFP za všetky prijaté ŽoNFP. Táto lehota na zabezpečenie výberu sa zvýši o 30 pracovných dní za každých 200 prijatých ŽoNFP oproti základným 100 ŽoNFP.

Vydanie rozhodnutia o schválení/neschválení ŽoNFP

V prípade, ak bude podaných menej ako 101 ŽoNFP: do 30 pracovných dní od uskutočnenia výberu. Táto lehota sa zvýši o 20 pracovných dní o každých 200 prijatých ŽoNFP oproti základným 100 ŽoNFP.

Schvaľovací proces prebieha systémom hodnotiacich kôl. Systém hodnotiacich kôl umožňuje žiadateľom predkladať svoje ŽoNFP kedykoľvek počas celej doby trvania otvorenej výzvy na predkladanie ŽoNFP. Možnosť priebežného predkladania ŽoNFP nie je obmedzená stanovenými termínmi uzavretia jednotlivých hodnotiacich kôl.

ŽoNFP, priebežne predkladané na PPA, sú v závislosti od dátumu predloženia zoskupované do hodnotiacich kôl, ktoré sú označené poradovými číslami. Každé hodnotiace kolo má vopred stanovený termín uzavretia, na základe ktorého PPA zaraďuje priebežne predkladané ŽoNFP do jednotlivých hodnotiacich kôl. Všetky ŽoNFP predložené do termínu ukončenia príslušného hodnotiaceho kola budú vyhodnotené a žiadateľ bude o výsledku konania o ŽoNFP informovaný v stanovenom časovom rámci.

ŽoNFP, ktoré budú žiadateľmi predložené na PPA odo dňa vyhlásenia výzvy na predkladanie ŽoNFP pre podopatrenie 8.3 do termínu uzavretia prvého hodnotiaceho kola, budú zoskupené do jednej skupiny a spolu schvaľované v rámci hodnotiaceho kola č. 1.

ŽoNFP pre podopatrenie 8.3, predložené na PPA po uplynutí termínu uzavretia hodnotiaceho kola č. 1., budú schvaľované v rámci hodnotiaceho kola č. 2.

ŽoNFP pre podopatrenie 8.3, predložené na PPA po uplynutí termínu uzavretia hodnotiaceho kola č. 2, budú zoskupené do jednej skupiny a spolu schvaľované v rámci ďalších hodnotiacich kôl (ak relevantné).

Termíny uzatvorenia prvých dvoch hodnotiacich kôl sú stanovené v tabuľke nižšie. Termíny uzatvorenia prípadných ďalších hodnotiacich kôl budú stanovené v intervale 4 mesiacov (k poslednému pracovnému dňu daného mesiaca) od termínu uzavretia predchádzajúceho hodnotiaceho kola.

Harmonogram hodnotiacich kôl

Termín uzavretia 1. hodnotiaceho kola

Termín uzavretia 2. hodnotiaceho kola

Termín uzavretia 3. – n. hodnotiaceho kola

31. 1. 2023

28. 4. 2023

Posledný pracovný deň každého nasledujúceho štvrtého mesiaca

PPA si vyhradzuje právo aktualizovať termíny uzavretia jednotlivých hodnotiacich kôl počas trvania výzvy na predkladanie ŽoNFP pre podopatrenie 8.3, a to z dôvodu optimalizácie schvaľovacieho procesu.

1.3. Indikatívna výška finančných prostriedkov určených na vyčerpanie vo výzve sa člení na menej rozvinuté regióny (mimo Bratislavského kraja - v stĺpci MRR) a ostatné regióny (Bratislavský kraj - v stĺpci OR)

Spolu indikatívna výška finančných prostriedkov (v EUR)

Indikatívna výška finančných prostriedkov za MRR (v EUR)

Indikatívna výška finančných prostriedkov za OR (v EUR)

10 000 000,00

9 400 000,00

600 000,00

1.4. Indikatívna výška finančných prostriedkov určených na vyčerpanie vo výzve sa členení:

zdroj EPFRV + štátny rozpočet

menej rozvinuté regióny

ostatné regióny

EPFRV

(75%)

7 050 000,00

(53%)

318 000,00

štátny rozpočet

(25%)

2 350 000,00

(47%)

282 000,00

Spolu

 

9 400 000,00

 

600 000,00

1.5. Výška oprávnených výdavkov na jeden projekt

Minimálna výška oprávnených výdavkov: 10 000,00 EUR

Maximálna výška oprávnených výdavkov: 600 000,00 EUR

V prípade, ak celková výška výdavkov jedného projektu presiahne maximálnu výšku oprávnených výdavkov, presahujúcu časť žiadateľ uvedie do „neoprávnených výdavkov“.

Výška podpory je 100 % z oprávnených výdavkov v súlade s maximálnym limitom určeným v tejto výzve.

Podpora je nezisková - grant (nenávratný finančný príspevok) vo forme:

– refundácie skutočne vynaložených a zaplatených výdavkov (čl. 67 ods. 1 písm. a) nariadenia (EÚ) č.1303/2013), s možnosť poskytnutia zálohovej platby do výšky maximálne 50% oprávnených nákladov

1.6. Miesto a spôsob podania ŽoNFP

ŽoNFP vrátane príloh sa podávajú výlučne elektronicky prostredníctvom formulára ŽoNFP zverejneného na portáli Slovensko.sk

V zmysle zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o e-Governmente) sa listinné doručenie ŽoNFP nahradzuje výlučne elektronickým doručením prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy (ďalej aj „ÚPVS“) do elektronickej schránky PPA (na adrese www.slovensko.sk, služba zriadená pre takéto podanie „Podávanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok; č. 62/PRV/2022; podopatrenie 8.3, Pôdohospodárska platobná agentúra;“).

Pre zabezpečenie plne elektronickej komunikácie vo vzťahu k ŽoNFP je potrebné aby žiadateľ mal aktivovanú elektronickú schránku na doručovanie.

Právnické osoby zapísané v obchodnom registri majú schránky zriadené a aktivované automaticky.

Fyzická osoba - podnikateľ musí mať zriadenú schránku a musí byť aktivovaná na doručovanie.

Žiadateľ postupuje pri predložení ŽoNFP do elektronickej schránky nasledovne:

- od 1. 12. 2022 vyplní zverejnený formulár ŽoNFP na portáli slovensko.sk

- autorizuje[1] formulár ŽoNFP, resp. aj prílohy vyžadujúce autorizáciu, kvalifikovaným elektronickým podpisom

- autorizácia formuláru ŽoNFP a príloh vyžadujúcich autorizáciu kvalifikovaným elektronickým podpisom prebieha priamo v prostredí ÚPVS

- autorizovaný formulár ŽoNFP, resp. aj prílohy vyžadujúce autorizáciu spoločne s ostatnými prílohami odošle do elektronickej schránky PPA; tzn. žiadateľ povinné prílohy k ŽoNFP zasiela do elektronickej schránky PPA súčasne s formulárom ŽoNFP. V prípade prekročenia maximálnej kapacity elektronicky odoslanej správy (50 MB), zasiela doposlaním príloh prostredníctvom služby „Doposlanie príloh k ŽoNFP“

- v prípade, ak formulár ŽoNFP a prílohy k formuláru ŽoNFP presahujú maximálnu kapacitu elektronicky odoslanej správy (50 MB), žiadateľ zasiela cez portál slovensko.sk formulár ŽoNFP a prílohy k formuláru ŽoNFP do elektronickej schránky PPA podľa poradia uvedenom v časti „C“ formuláru ŽoNFP pričom v prednostne prikladá prílohy označené vo formulári ŽoNFP ako povinné[2] až do naplnenia kapacity elektronicky odoslanej správy (50 MB)

i. zvyšné prílohy (tie, ktoré nebudú súčasťou odoslanej ŽoNFP prostredníctvom portálu slovensko.sk) žiadateľ zasiela v elektronickej forme cez portál slovensko.sk prostredníctvom služby „Doposlanie príloh k ŽoNFP“. Maximálna kapacita elektronicky odoslaného doposlania je 35 MB. Službu doposlania je možné využiť viacnásobne. Pre správnu identifikáciu a priradenie doposlaní k odoslanému formuláru ŽoNFP je potrebné v doposlaniach príloh uviesť údaj „MessageID“ z Technických informácií o správe odoslaného formuláru ŽoNFP[3].

ii. kompletnú dokumentáciu z verejného obstarávania (ak sa na zákazku vzťahuje zákon č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o VO“)) alebo obstarávania (ak sa na zákazku nevzťahuje zákon o VO) vrátane dokumentácie k spôsobu určenia predpokladanej hodnoty zákazky žiadateľ predkladá výlučne prostredníctvom webového sídla:

https://josephine.proebiz.com/sk/promoter/register/CbW3bbUhEb.

K formuláru ŽoNFP a k opraveným výdavkom nebude žiadateľ prikladať ako prílohu rozpočet ale uvedie identifikačný kód obstarávania z Josephine.

iii. V prípade splnomocnenia osoby splnomocnenej zastupovať žiadateľa podpisovaním ŽoNFP, resp. relevantných dokumentov, je potrebné priložiť k formuláru ŽoNFP elektronicky autorizovanú prílohu: úradne overené splnomocnenia. Ak nie je možné túto prílohu autorizovať, žiadateľ zasiela sken prílohy a zároveň doručí originál prílohy (overené podpisy) na PPA v listinnej podobe. Adresa na doručovanie týchto dokumentov v listinnej podobe:

Pôdohospodárska platobná agentúra

Hraničná 12

815 26 Bratislava

Tieto dokumenty v listinnej podobe je možné predložiť jedným z nasledovných spôsobov (vždy na vyššie uvedenú adresu):

– osobne na podateľňu v čase v pondelok – štvrtok od 8.00 do 15.00 hod a v piatok od 8.00 do 14.00 hod.

– doporučenou poštou

– inou prepravou (napr. zaslanie prostredníctvom kuriéra)

V ľavom hornom rohu obálky/balíka žiadateľ uvedie číslo tejto výzvy, názov žiadateľa, IČO a v ľavom dolnom rohu obálky/balíka žiadateľ uvedie nápis „Neotvárať“.

[1] Pod autorizáciou sa rozumie vyjadrenie súhlasu s obsahom právneho úkonu a s vykonaním tohto právneho úkonu v elektronickej podobe. Autorizácia (podpis) je viazaná ku konkrétnemu úkonu a je potrebná vtedy, ak daný úkon, dané podanie alebo príloha, vyžaduje podpis. Zároveň musí byť jednoznačné, k akému dokumentu sa podpis/autorizácia viaže.

[2] v prípade, že aj veľkosť povinných príloh prekračuje maximálnu kapacitu elektronicky odoslanej správy (50 MB), žiadateľ niektoré povinné prílohy predloží ako sken prvej strany tak aby nebola prekročená kapacita elektronicky odoslanej správy. Kompletné povinné prílohy vrátane ostatných príloh, ktoré neboli predložené v rámci formuláru ŽoNFP žiadateľ predloží prostredníctvom služby „Doposlanie príloh k ŽoNFP“.

[3] MessageID sa nachádza v záložke „Viac“ odoslanej správy v časti „Zobraziť technické informácie o správe“.

1. Podmienky poskytnutia NFP

2.1 Oprávnenosť žiadateľa (príjemcu pomoci)

2.1.1 Všeobecné podmienky oprávnenosti žiadateľa (príjemcu pomoci)

Príjemcami pomoci sú právnické osoby a fyzické osoby obhospodarujúce lesy vo vlastníctve:

a) súkromných vlastníkov a ich združení;

b) obcí a ich združení (obec je považovaná za právnickú osobu v prípade, že podniká na základe oprávnenia a zároveň je obhospodarovateľom lesa);

c) cirkvi, ktorej majetok možno podľa vnútroštátneho právneho poriadku považovať za súkromný pokiaľ ide o jeho správu a nakladanie s ním;

d) štátu.

Pri stavebných investíciách (hmotné investície) na drobných vodných tokoch sú príjemcami pomoci iba správcovia drobných vodných tokov resp. právnické osoby, majúce k správe drobných vodných tokov právny vzťah (prenájom a pod.), ktorí sú zároveň obhospodarovateľmi lesa uvedení v písm. a) až d) vyššie.

Príjemcom pomoci je podnik v zmysle čl. 107 ods. 1 ZFEÚ, t. j. každý subjekt, ktorý vykonáva hospodársku činnosť bez ohľadu na jeho právny status a spôsob financovania (ďalej len „príjemca pomoci“). Hospodárskou činnosťou je každá činnosť spočívajúca v ponuke tovarov a/alebo služieb na trhu.

Z hľadiska veľkostnej kategórie podniku, príjemcom pomoci je mikropodnik, malý, stredný podnik (v zmysle Prílohy I nariadenia Komisie (EÚ) č. 702/2014), ako aj veľký podnik (v zmysle čl. 2, bod 26 nariadenia Komisie (EÚ) č. 702/2014).

Príručka EK pre používateľov k definícii mikro, malých a stredných podnikov (ďalej len „MSP“) tvorí prílohu č. 6 tejto výzvy

 

Viac informácií nájdete tu.

AUTOR

Pôdohospodárska platobná agentúra

Platobná agentúra zriadená podľa doterajších zákonov je platobnou agentúrou podľa zákona č. 543/2007 Z. z. o pôsobnosti orgánov štátnej správy pri poskytovaní podpory v pôdohospodárstve a rozvoji vidieka v znení neskorších predpisov. Platobná agentúra je rozpočtovou organizáciou zapojenou finančnými vzťahmi na rozpočet MP SR.

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.