Dôvodová správa k zákonu č. 147/2021 Z. z., ktorým sa dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 377/1990 Zb. o hlavnom meste Slovenskej republiky Bratislave v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov

Cieľom zákona je doplniť zákon č. 377/1990 Zb. o hlavnom meste Slovenskej republiky Bratislave v znení neskorších predpisov tak, že bude oprávňovať hlavné mesto a jeho mestské časti zmluvne spolupracovať za účelom zabezpečenia odtiahnutia vozidiel, resp. vytvorí možnosť na tieto účely poveriť právnickú osobu, ktorú založilo hlavné mesto alebo niektorá z jeho mestských častí, resp. tieto subjekty alebo niektoré z nich spoločne.

A. Všeobecná časť

Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 377/1990 Zb. o hlavnom meste Slovenskej republiky Bratislave v znení neskorších predpisov (ďalej len „návrh zákona“) predkladajú do legislatívneho procesu poslanci Národnej rady Slovenskej republiky za hnutie OĽANO – NOVA – KÚ - Zmena zdola Milan Vetrák, Lukáš Kyselica, Jozef Pročko, Monika Kozelová a Marcel Mihálik.

Cieľom návrhu zákona je v súlade s Programovým vyhlásením vlády SR na roky 2020 – 2024, ktoré sa zaoberá aj neuspokojivou dopravnou situáciou v aglomerácii Bratislavy a efektívnou parkovacou politikou na jej území, doplniť zákon č. 377/1990 Zb. o hlavnom meste Slovenskej republiky Bratislave v znení neskorších predpisov tak, že bude oprávňovať hlavné mesto a jeho mestské časti zmluvne spolupracovať za účelom zabezpečenia odtiahnutia vozidiel, resp. vytvorí možnosť na tieto účely poveriť právnickú osobu, ktorú založilo hlavné mesto alebo niektorá z jeho mestských častí, resp. tieto subjekty alebo niektoré z nich spoločne. Odtiahnutie vozidiel je vnímané ako výkon verejnej moci, ako súčasť parkovacej politiky a služba vo verejnom záujme, a preto sa súkromným subjektom zamedzuje zúčastňovať sa na tejto činnosti prostredníctvom poverenej právnickej osoby, t.j. právnická osoba poverená odtiahnutím vozidiel na území Bratislavy bude musieť mať výlučne majetkovú účasť hlavného mesta alebo niektorej z jeho mestských častí, resp. výlučne týchto subjektov v určitom podiele.

Súčasný stav v Bratislave možno charakterizovať ako dočasné a čiastočné riešenie. Činnosť odťahovej služby vykonáva Dopravný podnik Bratislava, a.s., a to z ciest I. a II. triedy v správe hlavného mesta. Nedoriešené sú cesty III. a IV. triedy v správe mestských častí Bratislavy, na ktorých odtiahnutie vozidla nemôže nariadiť hlavné mesto, resp. ním poverená mestská polícia, pretože nie je správcom komunikácie, a ani Dopravný podnik Bratislava, a.s. ho nemôže vykonať, lebo nie je subjektom zriadeným alebo založeným mestskou časťou Bratislavy. Podľa aktuálnej rozhodovacej praxe všeobecných ...


 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 


 

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám

Cena (ročný prístup): 246 € s DPH

Cena (ročný prístup): 200 € bez DPH

 

gilka_zelena Viac ako 17 000 aktuálnych dokumentov

gilka_zelena Viac ako 100 aktuálnych videoškolení

gilka_zelena Tím odborníkov na telefóne a online chate

gilka_zelena Online / Video rozhovory s odborníkmi

gilka_zelena Mesačný prehľad priamo do e-mailu

 

Zobraziť kompletný prehľad služieb a funkcií

 

newsletter-icon

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.

 

Právny stav od

08.01.2021

Právne oblasti

Cestná doprava
Samospráva

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.