Dôvodová správa k zákonu č. 468/2022 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

Predmetom úpravy zákona je rozšírenie voľby poštou zo zahraničia pre voľby prezidenta Slovenskej republiky s vytvorením možnosti hlasovať aj v druhom kole volieb, ak ani jeden z kandidátov v prvom kole volieb nezískal potrebný počet hlasov.

A. Všeobecná časť

Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov predkladá Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky podľa Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2022.

Predkladaný návrh zákona reaguje na celospoločenskú požiadavku rozšíriť voľby poštou aj pre voľby prezidenta Slovenskej republiky, ako aj na požiadavku zjednodušiť voľbu poštou a uľahčiť voličom zo zahraničia uplatnenie ich práva hlasovať vo voľbách. Zároveň zákon reaguje na poznatky z aplikačnej praxe z volieb do Národnej rady Slovenskej republiky konaných v roku 2020. Ukázalo sa, že hlasovanie poštou voličmi, ktorí majú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky, prostredníctvom obcí ich trvalého pobytu, prináša veľa úskalí, ktoré spôsobili nespokojnosť voličov. Nespokojnosť vyplynula z doručenia neúplnej zásielky, oneskoreného zasielania zásielok, nedostatočnej komunikácie s voličom, a to podľa toho, ako bola príslušná obec pripravená na voľbu poštou.

Predmetom úpravy predkladaného návrhu zákona je rozšírenie voľby poštou zo zahraničia pre voľby prezidenta Slovenskej republiky s vytvorením možnosti hlasovať aj v druhom kole volieb, ak ani jeden z kandidátov v prvom kole volieb nezískal potrebný počet hlasov.

Ministerstvo vnútra na účely voľby poštou navrhuje vytvoriť informačný systém pre voľbu poštou, pomocou ktorého sa volič jednoducho zapíše do osobitného zoznamu voličov, a pomocou ktorého bude informovaný o pohybe poštovej zásielky a hlasovacieho lístka. Zavádza sa nová služba – získanie hlasovacieho lístka z webovej stránky ministerstva vnútra.

Podstatnou zmenou pri uplatňovaní voľby poštou je skutočnosť, že žiadatelia už nebudú musieť komunikovať s obcou ich trvalého pobytu, ale všetky žiadosti budú prostredníctvom informačného systému pre voľbu poštou adresované na jedno miesto, ktorým bude ministerstvo vnútra. Informačný systém pre voľbu poštou bude čerpať potrebné informácie z registra fyzických osôb, čo vyrieši ďalší problém, ktorým bolo overovanie trvalého pobytu žiadateľa. Žiadatelia v mnohých prípadoch si sami neboli istí, či majú vôbec trvalý pobyt na Slovensku a ministerstvo vnútra riešilo tieto otázky v spolupráci s Registrom obyvateľov Slovenskej republiky a príslušnými obcami, čo sťažovalo samotnú prípravu volieb.

Výzvou pre politické strany, ktoré budú kandidovať vo voľbách, bude delegovanie členov do okrskových volebných komisií utvorených pre osobitný okrsok. Okrem toho, že minimálny počet členov tejto volebnej komisie sa navrhuje ustanoviť na deväť, počet okrskov, pre ktoré sa budú utvárať okrskové volebné komisie, bude známy až po uplynutí lehoty pre podanie žiadosti o voľbu poštou, teda viac ako jeden mesiac po tom, ako budú známe informácie o utvorených okrskoch v obciach. Počet okrskov bude závisieť od počtu občanov, ktorí prejavia záujem zúčastniť sa hlasovania poštou zo zahraničia.

Návrhom zákona sa vytvárajú legislatívne predpoklady, aby sa voľby prezidenta mohli vyhlásiť tak, aby sa druhé kolo voľby prezidenta konalo v rovnaký deň a v rovnakom čase ako voľby do Európskeho parlamentu. Snaha o spojenie druhého kola voľby prezidenta s voľbami do Európskeho parlamentu vyplýva zo záujmu zapojiť viac voličov do volieb do Európskeho parlamentu a posilniť tak legitimitu volených poslancov.

Predpokladom pre spojenie týchto volieb, ako aj zavedenie voľby poštou vo voľbách prezidenta, je schválenie zmeny Ústavy Slovenskej republiky. V Ústave Slovenskej republiky zakotvené lehoty na vyhlásenie volieb prezidenta neumožňujú ani spojenie druhého kola volieb prezidenta s voľbami do Európskeho parlamentu, ani voľbu poštou vo voľbách prezidenta.

Návrh zákona má negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy. Návrh zákona má pozitívne sociálne vplyvy, pozitívny vplyv na informatizáciu spoločnosti a pozitívny vplyv na služby verejnosti pre občana. Návrh zákona nemá vplyvy na podnikateľské prostredie, životné prostredie a taktiež nemá vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.

Predložený návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, zákonmi, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj v súlade s právom Európskej únie.

Z hľadiska obsahu navrhovaná právna úprava nie je predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.

Účinnosť návrhu zákona sa vzhľadom na termín vyhlasovania volieb do Národnej rady Slovenskej republiky a potrebu obdobia na prípravu a testovanie elektronického informačného systému navrhuje k 1. marcu 2023.

Doložka vybraných vplyvov

1. Základné údaje

Názov materiálu

Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

Predkladateľ (a spolupredkladateľ)

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

Charakter predkladaného materiálu

Materiál nelegislatívnej povahy

Materiál legislatívnej povahy

Transpozícia práva EÚ

 

Termín začiatku a ukončenia PPK

 

Predpokladaný termín predloženia na pripomienkové konanie

19. 7. – 8. 8. 2022

Predpokladaný termín začiatku a ukončenia ZP**

 

Predpokladaný termín predloženia na rokovanie vlády SR*

september 2022

 

2. Definovanie problému

Vytvorenie podmienok na uplatnenie práva hlasovať poštou voličom, ktorí nemajú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a voličom, ktorí majú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a v čase volieb sa zdržiavajú mimo jej územia aj vo voľbách prezidenta Slovenskej republiky. Zavedenie informačného systému pre voľbu poštou, prostredníctvom ktorého môžu voliči, ktorí nemajú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a voliči, ktorí majú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a v čase volieb sa zdržiavajú mimo jej územia, požiadať vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky, vo voľbách prezidenta Slovenskej republiky a v referende o voľbu poštou elektronicky. Návrhom zákona sa taktiež vytvárajú zákonné podmienky na vykonanie druhého kola volieb prezidenta Slovenskej republiky a volieb do Európskeho parlamentu v rovnaký deň a v rovnakom čase.

3. Ciele a výsledný stav

Hlavným cieľom navrhovaného zákona je vytvorenie legislatívnych podmienok na hlasovanie poštou na základe žiadosti o voľbu poštou doručenej v elektronickej podobe prostredníctvom informačného systému pre voľbu poštou alebo prostredníctvom žiadosti o voľbu poštou doručenej v listinnej podobe ministerstvu vnútra voličmi, ktorí nemajú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a voličmi, ktorí majú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a v čase volieb sa zdržiavajú mimo jej územia vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky, vo voľbách prezidenta Slovenskej republiky a v referende. Prijatím predkladaného materiálu sa vytvára možnosť pre predsedu Národnej rady Slovenskej republiky vyhlásiť voľby prezidenta Slovenskej republiky tak, aby sa druhé kolo volieb prezidenta Slovenskej republiky a voľby do Európskeho parlamentu konali v rovnaký deň a v rovnakom čase.

4. Dotknuté subjekty

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky, Štatistický úrad Slovenskej republiky, okresné úrady, obce, volebné komisie, občania Slovenskej republiky zdržiavajúci sa v zahraničí

5. Alternatívne riešenia

Nulový variant je variant, z ktorého predkladateľ vychádzal pri príprave návrhu zákona. Podľa platnej právnej úpravy, vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky a v referende môže voliť poštou volič, ktorý nemá trvalý pobyt na území Slovenskej republiky, a ktorý písomne alebo elektronicky požiada o voľbu poštou ministerstvo vnútra a volič, ktorý má trvalý pobyt na území Slovenskej republiky, v čase volieb sa zdržiava mimo jej územia a o voľbu poštou požiada písomne alebo elektronicky obec, v ktorej má trvalý pobyt. Voliť poštou vo voľbách prezidenta Slovenskej republiky nebolo doposiaľ zákonom ustanovené. Zachovaním súčasného stavu by sa nerozšírila možnosť hlasovania poštou aj vo voľbách prezidenta Slovenskej republiky a nebola by sprístupnená možnosť vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky, vo voľbách prezidenta Slovenskej republiky a v referende požiadať o voľbu poštou elektronicky prostredníctvom informačného systému pre voľbu poštou, ktorý podľa návrhu zákona na tento účel utvára a spravuje Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky. Neprijatím navrhovanej úpravy by neboli vytvorené zákonné možnosti na konanie druhého kola volieb prezidenta Slovenskej republiky a konanie volieb do Európskeho parlamentu v rovnaký deň a v rovnakom čase, ktorej cieľom je zvýšenie účasti voličov vo voľbách do Európskeho parlamentu.

6. Vykonávacie predpisy

Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov?

☐ Áno

☒ Nie

Ak áno, uveďte ktoré oblasti budú nimi upravené, resp. ktorých vykonávacích predpisov sa zmena dotkne:

7. Transpozícia práva EÚ

Žiadne.

 

8. Preskúmanie účelnosti

Navrhované zmeny vyplývajúce z návrhu zákona budú priebežné sledované a účelnosť vynaložených finančných prostriedkov bude vyhodnotená v rámci vyúčtovania prostriedkov štátneho rozpočtu na úhradu výdavkov spojených s voľbami. Kvalitatívne ukazovatele sa z dôvodu povinnosti štátu zabezpečiť ústavné právo voliča nesledujú.

* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.

** vyplniť iba v prípade, ak sa záverečné posúdenie vybraných vplyvov uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. jednotnej metodiky.

9. Vybrané vplyvy materiálu

Vplyvy na rozpočet verejnej správy

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,

v prípade identifikovaného negatívneho

vplyvu

Áno

Nie

Čiastočne

v tom vplyvy na rozpočty obcí a vyšších územných celkov

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,

v prípade identifikovaného negatívneho vplyvu

Áno

Nie

Čiastočne

Vplyvy na podnikateľské prostredie

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

z toho vplyvy na MSP

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Mechanizmus znižovania byrokracie

a nákladov sa uplatňuje:

Áno

  

Nie

Sociálne vplyvy

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Vplyvy na životné prostredie

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Vplyvy na informatizáciu spoločnosti

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Vplyvy na služby verejnej správy pre občana, z toho

      

vplyvy služieb verejnej správy na občana

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

10. Poznámky

Podľa § 218 ods. 2 zákona č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov obce zabezpečujú úlohy na úseku volieb ako prenesený výkon štátnej správy. Na úhradu nákladov preneseného výkonu štátnej správy na úseku volieb sa poskytuje obciam dotácia z kapitoly Ministerstva vnútra Slovenskej republiky v rámci záväzných ukazovateľov štátneho rozpočtu na príslušný rozpočtový rok. Výdavky spojené s prípravou a vykonaním volieb uplatnené podľa vyhlášky Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 308/2015 Z. z. o výdavkoch spojených s voľbami v znení neskorších predpisov nebudú znášať obce z vlastných rozpočtových zdrojov, ale budú hradené zo štátneho rozpočtu.

Vplyv na rozpočet z titulu zabezpečenia hlasovania poštou vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky a vo voľbách prezidenta Slovenskej republiky v roku 2024, a to za informačný systém pre voľbu poštou bude hradený z vlastných rozpočtových prostriedkov kapitoly ministerstva vnútra; vplyv na rozpočet za zabezpečenie činnosti okresnej volebnej komisie pre voľbu poštou a činnosti okrskových volebných komisií utvorených pre osobitné okrsky a za spracovanie údajov, tlače a kompletizácie zásielok pre voľbu poštou bude hradený z účelovo určených prostriedkov na vykonanie príslušných volieb. Rozpočtovo nekrytý objem výdavkov bude ministerstvo vnútra požadovať navýšením limitu výdavkov kapitoly ministerstva vnútra, ako aj limitu záväzného ukazovateľa štátneho rozpočtu na úhradu nákladov preneseného výkonu štátnej správy na úseku volieb v rámci kategórie 640 – bežné transfery na rok 2024 až po vyhlásení konania druhého kola volieb prezidenta Slovenskej republiky a konania volieb do Európskeho parlamentu tak, že sa budú konať v rovnaký deň a v rovnakom čase.

11. Kontakt na spracovateľa

Ing. Eva Chmelová, riaditeľka odboru volieb, referenda a politických strán Ministerstva vnútra SR,
č. t. 02/48592310, e-mail: eva.chmelova@minv.sk

12. Zdroje

Skutočne vynaložené výdavky na voľby prezidenta Slovenskej republiky v roku 2019, voľby do Európskeho parlamentu v roku 2019, voľby do Národnej rady Slovenskej republiky v roku 2020, indikatívna cenová ponuka vychádzajúca z prípravných trhových konzultácií, zákon č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 308/2015 Z. z. o výdavkoch spojených s voľbami v znení neskorších predpisov.

13. Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov z PPK č. ..........

(v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 8.1 Jednotnej metodiky)

☐ Súhlasné

☐ Súhlasné s návrhom na dopracovanie

☒ Nesúhlasné

Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:

Stála pracovná komisia na posudzovanie vybraných vplyvov vyjadruje nesúhlasné stanovisko s materiálom predloženým na predbežné pripomienkové konanie s odporúčaním na jeho dopracovanie podľa pripomienok.

K doložke vybraných vplyvov

Komisia upozorňuje predkladateľa, že v časti 4. Dotknuté subjekty je potrebné špecifikovať aj návrhom dotknuté skupiny voličov.

Vyhodnotenie:

Doložka bola upravená.

K vplyvom na rozpočet verejnej správy

V doložke vybraných vplyvov je označený negatívny, rozpočtovo nezabezpečený vplyv na rozpočet verejnej správy. V analýze vplyvov je v tabuľke č. 1 kvantifikovaný nárast výdavkov na kapitolu MV SR v sume 230 000 eur v roku 2022, v sume 80 000 eur v roku 2023, v sume 3 530 000 eur v roku 2024 a v sume 50 000 eur v roku 2025.

Komisia žiada všetky negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy vyplývajúce z návrhu zákona zabezpečiť v rámci schválených limitov výdavkov dotknutého subjektu verejnej správy na príslušné rozpočtové roky bez dodatočných požiadaviek na rozpočet verejnej správy. V nadväznosti na uvedené je potrebné upraviť doložku vybraných vplyvov a analýzu vplyvov na rozpočet verejnej správy tak, aby z nich nevyplýval rozpočtovo nekrytý vplyv. Predmetné konštatovanie je potrebné uviesť v časti 2.1.1. Financovanie návrhu analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy.

Vyhodnotenie:

Ministerstvo vnútra trvá na konštatácii, že zákon bude mať negatívny, rozpočtovo nezabezpečený vplyv na rozpočet verejnej správy. Návrhom novely volebného zákona sa zabezpečuje plnenie Programového vyhlásenia vlády pokiaľ ide o elektronizáciu volebných procesov a vytvorenie možnosti voľby zo zahraničia všetkým voličom ako aj uľahčenie podania žiadosti o voľbu poštou. Ide na jednej strane o investície potrebné pre vytvorenie elektronickej aplikácie, výdavky na zabezpečenie činnosti okresnej volebnej komisie pre voľbu poštou, činnosti okrskových volebných komisií utvorených pre osobitné okrsky a výdavky na spracovanie údajov, tlače a kompletizácie zásielok pre voľbu poštou tak, ako sú vyčíslené v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy.

Okrem toho sa vytvárajú zákonné predpoklady na konanie druhého kola volieb prezidenta Slovenskej republiky a konanie volieb do Európskeho parlamentu v rovnaký deň a v rovnakom čase. Návrh zákona však neurčuje, že voľby sa nevyhnutne musia uskutočniť v rovnakom čase. Ak by sa však druhé kolo volieb prezidenta Slovenskej republiky a voľby do Európskeho parlamentu konali v rovnaký deň a v rovnakom čase, bude to mať vplyv na rozpočet, s ktorým sa musí počítať a bez týchto rozpočtových prostriedkov nebude môcť ministerstvo vnútra konanie volieb zabezpečiť.

Vzhľadom na skutočnosť, že ide o významné čiastky v miliónoch eur, nie je možné pripomienke Stálej komisie „všetky negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy vyplývajúce z návrhu zákona zabezpečiť v rámci schválených limitov výdavkov dotknutého subjektu verejnej správy na príslušné rozpočtové roky bez dodatočných požiadaviek na rozpočet verejnej správy“ vyhovieť.

K vplyvom na informatizáciu spoločnosti

Komisia súhlasí s tým, že predmetný návrh zákona má vplyv na informatizáciu spoločnosti. V bode 6.3 Analýzy vplyvov však stačí v časti rezortná úroveň uviesť „X“ v zmysle metodiky a v druhej časti nadrezortná úroveň netreba uvádzať „nie“, stačí ponechať prázdne pole.

Vyhodnotenie:

Doložka bola upravená.

K sociálnym vplyvom

Ak vplyv nevzniká, je potrebné v príslušnom riadku tabuľky Analýzy vplyvov uviesť text "Bez vplyvu".

Vyhodnotenie:

Doložka bola upravená.

K vplyvom na služby verejnej správy na občana

Komisia navrhuje predkladateľovi v doložke vybraných vplyvov okrem pozitívneho vplyvu vyznačiť aj negatívny vplyv na služby verejnej správy na občana z dôvodu, že občan (volič), ktorý si chce uplatniť volebné právo pre voľbu prezidenta SR zo zahraničia poštou, znáša náklady na úhradu poplatku za poštovné.

Predkladateľovi rovnako Komisia navrhuje v doložke vybraných vplyvov okrem pozitívneho vplyvu na procesy služieb vo verejnej správe vyznačiť aj vplyv negatívny, keďže z predkladaného materiálu je zrejme, že celý proces voľby poštou zo zahraničia bude zastrešovať Ministerstvo vnútra SR, čím rezortu vznikne nová povinnosť.

V časti 7.2.1 Zvýšenie priamych finančných nákladov v Analýze vplyvov na služby verejnej správy pre občana Komisia predkladateľovi upraviť pôvodné znenie, ktoré sa vzťahuje na nákladovosť subjektu verejnej správy, nie na občana SR, („Zvýšia sa náklady na zriadenie a udržiavanie informačného systému. Dopad nákladov na zasielanie zásielok nie je možné vyčísliť, pretože závisí od počtu voličov, ktorí prejavia záujem hlasovať poštou zo zahraničia.“) a upraviť ho znením korešpondujúcim s nákladmi za poštovné, ktoré znáša občan (volič) pri uplatnení volebného práva pre voľbu prezidenta SR poštou zo zahraničia.

Vyhodnotenie:

Doložka bola upravená.

Vyznačenie negatívneho vplyvu na procesy služieb vo verejnej správe, „keďže z predkladaného materiálu je zrejme, že celý proces voľby poštou zo zahraničia bude zastrešovať Ministerstvo vnútra SR, čím rezortu vznikne nová povinnosť“ nepovažujeme za správne z dôvodu, že ministerstvu vnútra nevznikla nová povinnosť. Ministerstvo vnútra podľa doposiaľ platného volebného zákona vybavovalo žiadosti o voľbu poštou občanov, ktorí nemajú trvalý pobyt na Slovensku. Nová právna úprava síce na jednej strane odbremeňuje obce a všetky žiadosti navrhuje presmerovať na ministerstvo vnútra, avšak na druhej strane zavádza aplikáciu, ktorá zamestnancov ministerstva odbremení od priamej komunikácie s voličmi a od osobného vybavovania žiadostí o voľbu poštou.

14. Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov zo záverečného posúdenia č. .......... (v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. Jednotnej metodiky)

☐ Súhlasné

☐ Súhlasné s návrhom na dopracovanie

☐ Nesúhlasné

Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:

Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,

na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu

2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu

Tabuľka č. 1

Vplyvy na rozpočet verejnej správy

Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)

2022

2023

2024

2025

Príjmy verejnej správy celkom

0

0

0

0

v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť

0

0

0

0

z toho:

    

- vplyv na ŠR

0

0

0

0

Rozpočtové prostriedky

0

0

0

0

EÚ zdroje

0

0

0

0

- vplyv na obce

0

0

0

0

- vplyv na vyššie územné celky

0

0

0

0

- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy

0

0

0

0

Výdavky verejnej správy celkom

0

0

3 108 000

0

v tom: Ministerstvo vnútra SR

0

0

3 108 000

0

z toho:

    

- vplyv na ŠR

0

0

3 108 000

0

Rozpočtové prostriedky

0

0

3 108 000

0

EÚ zdroje

0

0

0

0

spolufinancovanie

0

0

0

0

- vplyv na obce

0

0

0

0

z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti

0

0

0

0

- vplyv na vyššie územné celky

0

0

0

0

z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti

0

0

0

0

- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy

0

0

0

0

Vplyv na počet zamestnancov

0

0

0

0

- ...


 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 


 

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám

Cena (ročný prístup): 246 € s DPH

Cena (ročný prístup): 200 € bez DPH

 

gilka_zelena Viac ako 17 000 aktuálnych dokumentov

gilka_zelena Viac ako 100 aktuálnych videoškolení

gilka_zelena Tím odborníkov na telefóne a online chate

gilka_zelena Online / Video rozhovory s odborníkmi

gilka_zelena Mesačný prehľad priamo do e-mailu

 

Zobraziť kompletný prehľad služieb a funkcií

 

newsletter-icon

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.

 

Právny stav od

30.09.2022

Právne oblasti

Ľudské práva
Občianske a politické práva

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.