Obsah:
Kto sa nepovažuje za vyslaného zamestnanca
Bilaterálna dopravná operácia
Kto sa považuje za vyslaného zamestnanca
Odvetvie cestnej dopravy sa vyznačuje vysokou úrovňou mobility pracovnej sily, čo však nemôže predstavovať neprimeranú bariéru pre prevádzkovateľov dopravných služieb pri cezhraničnom poskytovaní služieb. Je potrebné, aby bola zabezpečená rovnováha medzi slobodou prevádzkovateľov poskytovať cezhraničné služby, voľným pohybom tovaru, primeranými pracovnými podmienkami a sociálnou ochranou vodičov. V praxi sa ukázalo, že doterajšie pravidlá pre vysielanie vodičov v oblasti cestnej dopravy (napr. smernica 96/71/ES a smernica 2014/67/EÚ) neboli dostatočne vhodné pre oblasť cestnej dopravy, ktorá sa vyznačuje vysokou mierou mobility, a následkom toho mnohé členské štáty v minulosti zaviedli vnútroštátne opatrenia na uplatňovanie a dodržiavanie ustanovení o vysielaní pracovníkov v odvetví cestnej dopravy, ktoré viedli k právnej neistote a vysokej administratívnej záťaži, čo výrazným spôsobom znižovalo konkurencieschopnosť prevádzkovateľov cestnej dopravy z iných členských štátov Európskej únie. Na základe ...