Elektronické schránky podľa zákona o e-Governmente majú nahradiť klasické poštové podania a listinné vedenie sporov a konaní. Podľa niektorých názorov ide o prelomový spôsob komunikácie a vlastne vedenia konaní s právnickými osobami. Na strane druhej však stojí nie celkom jasná predstava dotknutých orgánov o tom, ako to vlastne bude prebiehať v praxi. Doterajšia prax počas prechodného obdobia určeného zákonom ukazuje, že to také jednoduché a rýchle nebude.
Zmeny zákona o e–Governmente účinné od 1. augusta 2016
1. Elektronická schránka a jej povinná aktivácia
V úvode sa treba vrátiť v čase do roku 2013, kedy sa slovenský zákonodarca uzniesol a prijal ako súčasť právneho poriadku Slovenskej republiky zákonnú úpravu v podobe zákona NR SR č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov.
Jeho základnou myšlienkou bolo, aby sa po určenom čase celá verejná správa (s výnimkami, ktoré zákon definuje) a tiež právnické osoby dostali do štádia, kedy bude minimálne po technickej stránke zabezpečené, že ich vzájomná komunikácia vrátane konaní bude prebiehať ...