Aké povinnosti vyplývajú Sociálnej poisťovni z aplikácie e-služieb?
Sociálna poisťovňa zabezpečuje režim nepretržitej prevádzky e-služieb, zodpovedá za spracovanie elektronických dokumentov po ich prijatí od rozhodujúceho času, je oprávnená na základe vlastného zváženia zastaviť prijímanie elektronických dokumentov do systému elektronických služieb a možnosť prezerania údajov v elektronickej forme, o čom bezodkladne informuje odvádzateľa poistného.
Na základe písomnej žiadosti odvádzateľa poistného má právo zablokovať prístup klientovi elektronických služieb v prípade straty, odcudzenia, zneužitia alebo podozrenia zo zneužitia bezpečnostného predmetu alebo autentifikačných údajov, pričom vydá náhradný bezpečnostný predmet na základe žiadosti odvádzateľa poistného, na základe písomnej žiadosti odvádzateľa poistného zruší prístup klientovi elektronických služieb, ak stratil oprávnenie na realizáciu činností v jeho mene. Sociálna poisťovňa oznámi zmeny podmienok odosielania, prijímania, spracovania elektronických dokumentov a prezerania údajov v elektronickej podobe v systéme elektronických služieb na internetovej stránke elektronických služieb a na informačných tabuliach v pobočkách Sociálnej poisťovne, nezodpovedá za nedoručenie, za oneskorené doručenie alebo za doručenie nesprávneho elektronického dokumentu v dôsledku neoprávnenej činnosti, nesprávneho postupu alebo neodbornej manipulácie pri zasielaní elektronického dokumentu.
V roku 2016 sa upravujú podmienky a pravidlá súvisiace s plnením povinnosti odvádzateľa poistného – zamestnávateľa predkladať príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne údaje na účely sociálneho poistenia elektronicky a s prezeraním údajov v elektronickej podobe (vrátane saldokonta), ako i podmienky prezerania údajov samostatne zárobkovo činnou osobou na svojom saldokonte (účte) ...