Smernica o výkone predbežnej a priebežnej finančnej kontroly

Smernica o postupe pri vykonávaní predbežnej a priebežnej finančnej kontroly v podmienkach subjektu verejnej správy (ďalej len „smernica“) upravuje základné pojmy, kompetencie, povinnosti a zodpovednosť zamestnancov subjektu verejnej správy pri vykonávaní predbežnej a priebežnej finančnej kontroly.

 

Názov účtovnej jednotky 
(adresa, IČO) 
 
Názov
vnútropodnikovej
smernice
Smernica o výkone predbežnej a priebežnej finančnej kontroly v subjekte verejnej správy
(doplniť názov subjektu verejnej správy; môže ísť aj o pokyn, príkaz, príkazný list)
Prílohy 3
Číslo smernice 
Rozsah platnosti 
Za správnosť
smernice zodpovedá
 
Za dodržiavanie
smernice zodpovedá
 
Platnosť smernice
pre obdobie
 
Schválil 

 

Porada vedenia subjektu verejnej správy (názov a sídlo)/alebo iný orgán subjektu verejnej správy dňa ............ schválila Smernicu o výkone predbežnej a priebežnej finančnej kontroly v ................. (doplniť názov subjektu verejnej správy).

 

  

Čl. 1
Úvodné ustanovenia

(1) Smernica o postupe pri vykonávaní predbežnej a priebežnej finančnej kontroly v podmienkach subjektu verejnej správy (ďalej len „smernica“) upravuje základné pojmy, kompetencie, povinnosti a zodpovednosť zamestnancov subjektu verejnej správy pri vykonávaní predbežnej a priebežnej finančnej kontroly.
(2) Cieľom smernice je zabezpečiť jednotnú aplikáciu ustanovení § 9 a § 10 zákona č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o finančnej kontrole“).

Komentár k čl. 1
Zákon o finančnej kontrole nepoužíva pojem „subjekt verejnej správy“, ale používa pojem „orgán verejnej správy“, čím môže dôjsť k zneisteniu odbornej verejnosti z hľadiska terminológie používanej v platnej legislatíve. Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách VS“) výlučne používa pojem „subjekt verejnej správy“. V smernici sa pre ľahšiu čitateľnosť používa pojem „subjekt verejnej správy“, ktorý je verejnosťou už prijatý a používaný. Je potrebné ale dopovedať, že túto smernicu možno primerane použiť aj v právnickej osobe, ktorej prostredníctvom sa poskytujú prostriedky Európskej únie podľa § 2 písm. e) zákona o rozpočtových pravidlách VS. Podľa terminológie zavedenej v zákone o finančnej kontrole „orgánom verejnej správy je subjekt verejnej správy podľa zákona o rozpočtových pravidlách VS a právnická osoba, ktorej prostredníctvom sa poskytujú prostriedky Európskej únie podľa § 2 písm. e) zákona o rozpočtových pravidlách VS“, a to podľa § 2 ods. 2 písm. c) zákona o finančnej kontrole.
Predbežná finančná kontrola podľa zákona o finančnej kontrole sa vykonáva vo všetkých subjektoch verejnej správy (vrátane právnickej osoby, ktorej prostredníctvom sa poskytujú prostriedky Európskej únie), t. j. vykonáva sa pri všetkých druhoch verejných prostriedkov, a to bez ohľadu na ich pôvod, napr. aj v prípade verejných prostriedkov, s ktorými nakladá územná samospráva, pričom sa nerozlišuje, či ide o prostriedky zo štátneho rozpočtu, z Európskej únie alebo ide o vlastné príjmy obcí a vyšších územných celkov [na uvedené poukazujeme so zreteľom na výnimku pri výkone vládneho auditu, ktorý nemožno vykonávať v prípade vlastných zdrojov obce a vyšších územných celkov a vykonáva sa len v prípade prostriedkov podľa § 5 ods. 1 písm. g), h) a j) a § 6 ods. 1 písm. g), h) a j) zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy v znení neskorších predpisov]. Túto smernicu možno bezproblémovo aplikovať v prípade subjektov ústrednej správy, ako i v prípade subjektov územnej samosprávy, samozrejme so zreteľom na špecifiká ústrednej správy, ako i územnej samosprávy.

 

Čl. 2
Vnútorný kontrolný systém

(1) Predbežná finančná kontrola a priebežná finančná kontrola sú súčasťou vnútorného kontrolného systému subjektu verejnej správy, ktorý zahŕňa:
a) kontrolu plnenia úloh1),
b) finančnú kontrolu, 
c) kontrolu nakladania s majetkom organizácie,
d) spoluprácu s orgánmi vonkajšej kontroly a orgánmi činnými v trestnom konaní,
e) prešetrovanie a vybavovanie sťažností,
f) plnenie Národného programu boja proti korupcii,
g) plnenie ďalších úloh podľa tejto smernice.

Komentár k písm. a)
Ak subjekt verejnej správy nie je orgánom štátnej správy a ani právnickou osobou zriadenou orgánom štátnej správy alebo právnickou osobou založenou orgánom štátnej správy, t. j. nie je oprávnená postupovať ...


 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 


 

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám

Cena (ročný prístup): 246 € s DPH

Cena (ročný prístup): 200 € bez DPH

 

gilka_zelena Viac ako 17 000 aktuálnych dokumentov

gilka_zelena Viac ako 100 aktuálnych videoškolení

gilka_zelena Tím odborníkov na telefóne a online chate

gilka_zelena Online / Video rozhovory s odborníkmi

gilka_zelena Mesačný prehľad priamo do e-mailu

 

Zobraziť kompletný prehľad služieb a funkcií

 

newsletter-icon

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.

 

Prílohy

Smernica o výkone predbežnej a priebežnej finančnej kontroly

 / 317 kB

AUTOR

kolektív

Na popise autora pracujeme. Ďakujeme za vašu trpezlivosť.

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.