Elektronická komunikácia je podľa portálu www.slovensko.sk jednoduchá, pohodlná, nevyžaduje úradné hodiny, úsporná, bezpečná a ekologická. Digitalizácia dokumentov ako súčasť automatizácie uľahčuje manipuláciu s dokumentmi, znižuje náklady na archiváciu, zvyšuje efektivitu práce.
Technologický pokrok a digitálne technológie sa stávajú súčasťou nášho života, súkromného, ale aj pracovného. Implementovanie moderných prostriedkov komunikácie sa nevyhnutne dotýka aj pracovnoprávnych vzťahov. Dôležitosť elektronickej komunikácie podčiarkla pandémia koronavírusu. Núdzový stav a v tej súvislosti obmedzenie sociálnych kontaktov a okrem iného aj uzatvorenie pracovísk nevyhnutne zvýšili a urýchlili význam komunikácie na diaľku.
Zamestnávatelia boli nútení s prechodom na „home office“ vyriešiť aj formu elektronických dokumentov, ich náležitosti a podmienky účinnosti. Zákon o dani z príjmovust. § 39 ods. 5 až ods. 7 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov napríklad explicitne uvádza, že zamestnávateľ a zamestnanec sa môžu dohodnúť na elektronickom zasielaní potvrdenia o zdaniteľných príjmoch, dokladu o vykonanom ročnom zúčtovaní a potvrdení o zaplatení dane. Jedna ...