Aktuálna situácia, ktorá umožňuje zriaďovateľom konkurenčných verejných škôl a školských zariadení prideliť cirkevným a súkromným školám len 88 % financií v porovnaní s verejnými subjektmi v kapitole tzv. originálnych kompetencií (t.j. na materské školy, jazykové školy, základné umelecké školy, školské zariadenia, ako sú školské jedálne, školské kluby detí, školské internáty či centrá voľného času), je vnímaná diskriminačne vzhľadom na to, že sa pri tom porušuje princíp rovnakého zaobchádzania, v dôsledku čoho sa čoraz častejšie objavujú úvahy o nutnosti zmeniť príslušnú zákonnú úpravu. Nerovnaké zaobchádzanie pri rozdeľovaní financií, ktoré mestá a obce prideľujú na mzdy a prevádzku škôl a školských zariadení (na jedno dieťa, na jedného žiaka, na jedného poslucháča, čiže na jeden výkonový ukazovateľ) u rôznych typov zriaďovateľov (samosprávny kraj, obec, súkromný zriaďovateľ, cirkevný zriaďovateľ), ...