Číslo: 4264-5000/2021
Bratislava: 13. 04. 2021
Elektronickou poštou ste sa obrátili na Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len „úrad“) so žiadosťou o usmernenie k aplikácii zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“).
Vo svojej žiadosti zo dňa 17. 03. 2021 uvádzate, že:
„Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky ako verejný obstarávateľ podľa § 7 ods. 1 písm. a) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej v texte len "zákon o verejnom obstarávaní") žiada so zreteľom na § 147 písm. h) zákona o verejnom obstarávaní Úrad pre verejné obstarávanie o metodické usmernenie vzťahujúce sa k určeniu (výpočtu) predpokladanej hodnoty zákazky v zmysle § 6 zákona o verejnom obstarávaní a to na základe údajov získaných prípravnou trhovou konzultáciou (ďalej v texte len PTK).
Otázka č. 1 súvisiaca so žiadosťou o metodické usmernenie, ktoré sa vzťahuje na problematiku určenia PHZ: Aký zákonný a vhodný postup z pohľadu ustálenej, aplikačnej praxe vo verejnom obstarávaní (objektívna metóda/spôsob určenia PHZ) má zvoliť verejný obstarávateľ/obstarávateľ v súvislosti s určením (výpočtom) predpokladanej hodnoty zákazky na základe údajov získaných PTK, ak predložené indikatívne, cenové ponuky z uskutočnenej PTK (celkové ceny v Eur bez DPH od rôznych účastníkov PTK), ktorými verejný obstarávateľ/obstarávateľ disponuje, vykazujú značný finančný nepomer (rozdiel)?
Otázka č. 2 súvisiaca so žiadosťou o metodické usmernenie, ktoré sa vzťahuje na problematiku určenia PHZ: Je zákonné a z pohľadu aplikačnej praxe vo verejnom obstarávaní ustálené, aby verejný obstarávateľ/obstarávateľ určil (vypočítal) predpokladanú hodnotu zákazky ako cenu bez DPH zodpovedajúcu aritmetickému priemeru všetkých indikatívnych, cenových ponúk získaných na základe uskutočnenej PTK (ako priemer všetkých celkových cien v Eur bez DPH získaných od reálnych účastníkov PTK)?
Otázka č. 3 súvisiaca so žiadosťou o metodické usmernenie, ktoré sa vzťahuje na problematiku určenia PHZ: Je zákonné a z pohľadu aplikačnej praxe vo verejnom obstarávaní ustálené, aby verejný obstarávateľ/obstarávateľ určil (vypočítal) predpokladanú hodnotu zákazky ako cenu bez DPH, ktorá je rovnaká (totožná) ako najnižšia, indikatívna cenová ponuka získaná na základe uskutočnenej PTK (ako najnižšia, celková cena v Eur bez DPH od reálneho účastníka PTK)?
Otázka č. 4 súvisiaca so žiadosťou o metodické usmernenie, ktoré sa vzťahuje na problematiku určenia PHZ: Je zákonné a z pohľadu aplikačnej praxe vo verejnom obstarávaní ustálené, aby verejný obstarávateľ/obstarávateľ určil (vypočítal) predpokladanú hodnotu zákazky ako cenu bez DPH, ktorá je rovnaká (totožná) ako najvyššia, indikatívna cenová ponuka získaná na základe uskutočnenej PTK (ako najvyššia, celková cena v Eur bez DPH od reálneho účastníka PTK)?
Otázka č. 5 súvisiaca so žiadosťou o metodické usmernenie, ktoré sa vzťahuje na problematiku určenia PHZ: Akú inú, objektívnu metódu/spôsob určenia predpokladanej hodnoty zákazky na základe údajov získaných PTK by bolo zákonné a z pohľadu ustálenej, aplikačnej praxe vo verejnom obstarávaní vhodné aplikovať?
Vecné (obsahové) hľadisko aplikovanej žiadosti o metodické usmernenie, súvisiace informácie a odôvodnenie: Verejný obstarávateľ/obstarávateľ uskutočnil PTK. Jedným zo sledovaných cieľov PTK bolo aj získanie indikatívnych, cenových ponúk za účelom objektívneho určenia predpokladanej hodnoty budúcej ...
Určenie predpokladanej hodnoty na základe údajov získaných ...