Aprobačný poriadok vymedzuje riadiace a rozhodovacie kompetencie spojené so schvaľovaním a podpisovaním písomností (podpisové a dispozičné oprávnenia – jednotný postup) a tomu prináležiacej zodpovednosti príslušných organizačných útvarov školy alebo konkrétnych zamestnancov, styk s inými orgánmi, médiami a rôzne ďalšie oprávnenia. To znamená, že v rámci jednotlivých druhov a typov škôl podľa organizačnej štruktúry a jednotlivých zložiek sa tento aprobačný poriadok môže v niektorých častiach odlišovať.
Aprobačný poriadok školy nepatrí medzi povinné interné akty riadenia v rámci školy, ale škola tento dokument môže mať prijatý s tým, že je na riaditeľovi školy, ako distribuuje riadiace a rozhodovacie kompetencie a ďalšie aprobačné oprávnenia.
Základná škola
...................................
Interný predpis
APROBAČNÝ PORIADOK ŠKOLY
| č.
|
Organizácia
| |
Identifikačné číslo organizácie
| |
Adresa
| |
Právna forma
| |
Štatutárny orgán
| |
Počet strán
| |
Prerokované v pedagogickej rade
| |
Vypracoval
| dňa
| funkcia
| meno
| Podpis a pečiatka
|
| | | |
Schválil
| | | | |
Cieľová skupina
| |
Účinnosť od
| |
Za kontrolu zodpovedá
| |
Zmeny a doplnenia smernice, ktorými sa novelizuje smernica, tvoria neoddeliteľnú súčasť smernice.
|
Riaditeľ Základnej školy ____ (uviesť názov a adresu školy podľa § 21 ods. 1 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) v súlade a v nadväznosti na pracovný poriadok a organizačný poriadok vydáva aprobačný poriadok školy, ktorý vymedzuje riadiace a rozhodovacie kompetencie, zastupovanie vedúcich zamestnancov, zaraďovanie do podriadenosti a nadriadenosti, zabezpečenie jednotného postupu v oblasti podpisových a dispozičných oprávnení a tomu prináležiacej zodpovednosti príslušného útvaru alebo zamestnanca, styk s inými orgánmi, médiami a ďalšie aprobačné oprávnenia určené týmto interným predpisom.
Čl. 1
Vymedzenie niektorých pojmov
a všeobecné zásady
1. Kompetenciou sa na účely tejto vnútornej smernice rozumie pôsobnosť, oprávnenie konkrétneho zamestnanca školy.
2. Delegovaním sa na účely tejto smernice rozumie:
- prenos oprávnení z vyššej riadiacej úrovne na určeného príslušného zamestnanca školy,
- tomu zodpovedajúci vznik zodpovednosti vedúceho zamestnanca alebo príslušného zamestnanca školy, a to v súlade s organizačným poriadkom školy a ďalšími vnútornými predpismi.
3. Aprobačným oprávnením sa na účely tohto vnútorného predpisu rozumie právo zamestnanca školy schváliť a podpísať písomnosť. Písomnosti vo vonkajšom a vnútornom styku možno podpisovať len spôsobom určeným touto smernicou a v súlade s podpisovým oprávnením vymedzeným pre vedúcich zamestnancov na jednotlivých stupňoch riadenia.
4. Podpisovanie kompetentným zamestnancom predstavuje potvrdenie odbornej, vecnej a formálnej správnosti vybavenia písomnosti. K podpisu sa povinne uvádza dátum vyhotovenia písomnosti. Dátum písomnosti spravidla zadáva zamestnanec zodpovedný za spracovanie.
5. Písomnosti, ktoré vznikli z činnosti školy, vlastnoručne podpisujú na to oprávnené osoby s prihliadnutím na druh písomnosti, závažnosť obsahu a príjemcu písomnosti.
Čl. 2
Štatutárny orgán školy
a jeho zastupovanie
1. Školu riadi riaditeľ, ktorý je štatutárnym orgánom zamestnávateľa (školy). Riaditeľa vymenúva do funkcie a odvoláva z funkcie zriaďovateľ.
2. Riaditeľ ako štatutárny orgán koná v mene zamestnávateľa (školy) vo všetkých jeho záležitostiach a je v pracovnoprávnom vzťahu k zamestnávateľovi. Právne úkony za zamestnávateľa voči zamestnancovi, ktorý vykonáva funkciu štatutárneho orgánu, vykonáva zriaďovateľ.
3. Riaditeľ školy vykonáva štátnu správu v prvom stupni v zmysle zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 596/2003 Z. z.“).
4. Vedúcimi pedagogickými zamestnancami školy sú riaditeľ, zástupca riaditeľa a vedúci vychovávateľ. Na úseku školského stravovania je vedúca školskej jedálne, ktorá zodpovedá za stravovanie a plynulý chod školskej jedálne.
5. Riaditeľ školy, ako aj jej ďalší zamestnanci, ktorí sú poverení vedením na jednotlivých stupňoch riadenia školy, sú oprávnení určovať a ukladať podriadeným zamestnancom školy pracovné úlohy, organizovať, riadiť a kontrolovať ich prácu a dávať im záväzné pokyny.
6. Riaditeľ školy a ostatní vedúci zamestnanci školy sú v zmysle plánu vnútornej kontroly priamo zodpovední za správne, kvalitné a efektívne plnenie úloh a sú povinní osobne kontrolovať plnenie úloh nimi riadeného organizačného útvaru alebo úseku, prijímať opatrenia na odstraňovanie nedostatkov, ihneď o nich informovať riaditeľa školy, prípadne podávať návrhy na uplatnenie sankcií voči zodpovedným zamestnancom v ich riadiacej pôsobnosti.
7. Riaditeľ vymenúva:
- zástupcu riaditeľa školy pre pedagogickú činnosť a odbornú činnosť,
- zástupcu riaditeľa školy pre hospodársku činnosť.
8. Riaditeľ školy si môže určiť zástupcov riaditeľa školy podľa potreby školy. Pracovný poriadok školy neurčuje ako podmienku vymenovania zástupcu riaditeľa školy absolvovanie výberového konania. V prípade, že sa neuskutoční výberové konanie na ...