Zásady i povinnosti definované v smernici majú univerzálny charakter, teda sú určené aj pre stredné školy, samozrejme, po menšom prispôsobení si konkrétnych podmienok a najmä zamerania (typu) strednej školy (gymnázium, stredná odborná škola, odborné učilište). Otázku odbornej praxe nie je potrebné riešiť, nakoľko tá je v danej situácii pozastavená. Základné školy majú smernicu šitú na mieru (1. a 2. stupeň). |
Základná škola ...................................
Interný predpis
Smernica o dištančnom vzdelávaní
| č.
|
|
Organizácia
|
|
|
Identifikačné číslo organizácie
|
|
|
Adresa
|
|
|
Právna forma
|
|
|
Štatutárny orgán
|
|
|
Počet strán
|
|
|
Prerokované v pedagogickej rade
|
|
|
Vypracoval
| dňa
| funkcia
| meno
| Podpis a pečiatka
|
|
|
|
|
|
|
Schválil
|
|
|
|
|
|
Cieľová skupina
|
|
| 14
|
Účinnosť od
|
|
|
Za kontrolu zodpovedá
|
|
|
Zmeny v smernici sa uskutočňujú formou číslovaných písomných dodatkov, ktoré tvoria súčasť tejto smernice.
|
|
Riaditeľ Základnej školy ____(uviesť názov a adresu školy) v súlade s Pracovným poriadkom a Školským poriadkom vydáva smernicu, ktorej účelom je stanoviť pravidlá dištančného vzdelávania. Smernica o dištančnom vzdelávaní je interný predpis, ktorého zmyslom je vymedziť ciele, spôsoby výchovno-vzdelávacej činnosti a ďalšie postupy pri dištančnom vzdelávaní žiakov školy.
Článok I
ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Dištančné vzdelávanie v čase mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách sa v súlade s § 150 ods. 8 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov realizuje na základe rozhodnutia ministra školstva, vedy výskumu a športu SR (ďalej ako „minister školstva“) v čase vyhláseného výnimočného stavu, núdzového stavu alebo mimoriadnej situácie alebo ak v období školského vyučovania dôjde k živelnej pohrome alebo k udalosti, pri ktorej môžu byť ohrozené život alebo zdravie detí, žiakov alebo zamestnancov škôl a školských zariadení.
2. Ak na základe rozhodnutia ministra školstva podľa článku I, bodu 1 tejto smernice pri splnení podmienok podľa príslušného uznesenia vlády Slovenskej republiky a príslušnej vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva je obnovené školské vyučovanie v prezenčnej forme za podmienky rozhodnutia zriaďovateľa, o prechode z dištančnej formy vzdelávania na prezenčnú formu vzdelávania rozhodne zriaďovateľ, ak to prevádzkové podmienky budú umožňovať.
3. Škola ____ (uviesť názov a adresu školy) sa zaväzuje, že v čase prerušenia prezenčnej výučby bude naďalej zodpovedne vzdelávať žiakov v domácnostiach v súlade s učebnými osnovami a tematickými výchovno-vzdelávacími plánmi.
4. Cieľom tejto smernice je upraviť metódy a formy vzdelávania a systém hodnotenia reálnym možnostiam, nastaviť jednotné pravidlá tak, aby vzniknuté situácie a problémy boli riešené s pochopením, rešpektom, formou spolupráce v záujme optimalizovania edukačného procesu v rámci dištančného vzdelávania.
Článok II
VŠEOBECNÉ ZÁSADY
1. Pri prechode školy na dištančné vzdelávanie sa vyučovanie neprerušuje, ale mení formu. Všetky povinnosti týkajúce sa účasti a aktivity na vyučovaní zostávajú nezmenené pre vyučujúcich, žiakov a rodičov.
2. Dištančné vzdelávanie zahŕňa akúkoľvek inú realizovateľnú možnosť výchovy a vzdelávania, pri ktorej prebieha interakcia medzi žiakom a pedagogickým zamestnancom alebo odborným zamestnancom.
3. Dištančné vzdelávanie môže byť realizované na úrovni triedy, príslušných ročníkov prvého stupňa, druhého stupňa alebo všetkých žiakov celej školy.
4. Dištančné vzdelávanie nie je na báze dobrovoľnosti, ale je to iná forma povinného vzdelávania sa žiakov. Účasť žiakov na dištančnom vzdelávaní je povinná. V základnej škole je súčasťou plnenia povinnej školskej dochádzky.
5. Cieľom dištančného vzdelávania je zabezpečiť kvalitnú výučbu v čase, keď v škole alebo jej jednotlivých ročníkoch, triedach a stupňoch je rozhodnutím príslušného orgánu mimoriadne prerušené vyučovanie v škole. Mimoriadnym prerušením školského vyučovania sa rozumie zabezpečovanie výchovy a vzdelávania inou ako prezenčnou formou.
6. Každý učiteľ a každý žiak, vrátane zákonných zástupcov žiakov, musí byť oboznámený s tým, ako bude prebiehať výučba po prechode na dištančné vzdelávanie.
7. Proces plánovania dištančného vyučovania v rámci systému riadenia výučby zahŕňa vytváranie digitálneho obsahu výučby, pridávanie otvorených vzdelávacích zdrojov, navrhovanie vzdelávacích aktivít, ktoré poskytujú spätnú väzbu a podporujú vzájomné učenie.
8. Pri dištančnom vzdelávaní škola postupuje podľa metodických usmernení týkajúcich sa obsahu a ...