Škola/školské zariadenie...................................
Interný predpis
SMERNICA O PROFESIJNOM ROZVOJI PEDAGOGICKÝCH ZAMESTNANCOV A ODBORNÝCH ZAMESTNANCOV
| č. XY/20XY
|
Organizácia
|
|
Identifikačné číslo organizácie
|
|
Adresa
|
|
Právna forma
|
|
Štatutárny orgán
|
|
Počet strán
|
|
Prerokované v pedagogickej rade
|
|
Vypracoval
| dňa
| funkcia
| meno
| Podpis a pečiatka
|
|
|
|
|
Schválil
|
|
|
|
|
Cieľová skupina
|
|
Účinnosť od
|
|
Za kontrolu zodpovedá
|
|
Zmeny v smernici sa uskutočňujú formou číslovaných písomných dodatkov, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť tejto smernice.
|
Čl. I
ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Smernica o profesijnom rozvoji pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov upravuje:
- profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov u zamestnávateľa, ktorým je škola/školské zariadenie (uviesť názov a adresu školy/školského zariadenia podľa § 21 ods. 1 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) – ďalej len „zamestnávateľ“,
- zaraďovanie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov do kariérových stupňov a kariérových pozícií,
- účasť pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov na jednotlivých organizačných formách a programoch vzdelávania,
- preukazovanie nároku, priznanie a poskytovanie príplatku za profesijný rozvoj.
Čl. II
PROFESIJNÝ ROZVOJ
1. Profesijný rozvoj je proces:
- rozvíjania, prehlbovania, zdokonaľovania a rozširovania profesijných kompetencií,
- získavania profesijných kompetencií na výkon špecializovaných činností alebo na výkon činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca alebo výkon činnosti vedúceho odborného zamestnanca,
- získavania profesijných kompetencií vyššieho kariérového stupňa,
- overovania profesijných kompetencií na zaradenie do vyššieho kariérového stupňa,
- získavania vzdelania na splnenie kvalifikačných predpokladov na výkon ďalšej pracovnej činnosti alebo
- využívania a hodnotenia získaných profesijných kompetencií.
2. Každý pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec má právo na profesijný rozvoj, ktorý sa uskutočňuje podľa profesijných štandardov ako súbor profesijných kompetencií potrebných na zaradenie do kategórie a podkategórie pedagogického zamestnanca alebo do kategórie odborného zamestnanca, kariérového stupňa alebo kariérovej pozície.
3. Profesijný rozvoj sa realizuje v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti.
4. Povinnosťou každého pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca je udržiavať a rozvíjať svoje profesijné kompetencie.
5. Činnosti súvisiace s profesijným rozvojom sa môžu realizovať aj mimo pracoviska za podmienok upravených v pracovnom poriadku zamestnávateľa.
6. Profesijný rozvoj sa uskutočňuje prostredníctvom:
- vzdelávania; za vzdelávanie sa považuje aj odborná stáž,
- tvorivej činnosti súvisiacej s výkonom pracovnej činnosti, najmä činnosti vedeckej, výskumnej, publikačnej alebo umeleckej, alebo
- sebavzdelávania a výkonu pracovnej činnosti.
Čl. III
PODPORA PROFESIJNÉHO ROZVOJA ZO STRANY ZAMESTNÁVATEĽA
1. Zamestnávateľ podporuje profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v súlade s:
- potrebami školy/školského zariadenia,
- odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti a
- individuálnymi potrebami pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca.
2. Zamestnávateľ:
- priznáva príplatok za profesijný rozvoj podľa § 14e zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 553/2003 Z. z.“) v znení zákona č. 138/2019 Z. z.,
- poskytuje pracovné voľno s náhradou funkčného platu na profesijný rozvoj,
- poskytuje adaptačné vzdelávania v pracovnom čase začínajúceho pedagogického zamestnanca alebo začínajúceho odborného zamestnanca,
- organizuje aktualizačné vzdelávanie v pracovnom čase pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov.
Čl. IV
PLÁN PROFESIJNÉHO ROZVOJA
1. Profesijný rozvoj sa riadi podľa ...