Poznámka redakcie:
Danou smernicou o verejnom obstarávaní sa môžu riadiť aj školy [stačí, keď si zmenia obec/mesto na seba (na školu)]. Ostatné povinnosti sa ich týkajú v identickom rozsahu, ak však majú vlastnú právnu subjektivitu (pridelené IČO, teda sú právnickou osobou).
OBEC/MESTO .......
(priestor na erb)
Starosta/primátor obce/mesta ................. na základe zákona NR SR č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) v postavení štatutárneho zástupcu obce/mesta ................. ako zamestnávateľa
v y d á v a
SMERNICU č. ...../2022
o verejnom obstarávaní
Článok 1
Účel smernice
Obec/mesto ................. (ďalej iba „obec“/„mesto“) v postavení verejného obstarávateľa, ktoré jej/jemu priznáva ustanovenie § 7 ods. 1 písm. b) zákona, vydáva prostredníctvom svojho štatutárneho zástupcu túto smernicu, ktorej hlavným cieľom je stanoviť záväzné postupy pre zamestnancov obce/mesta pri úkonoch spojených s verejným obstarávaním.
Článok 2
Finančné limity
1. Zákon definuje nasledovné kategórie zákaziek, pokiaľ ide o ich predpokladanú hodnotu z pohľadu finančného limitu:
- nadlimitná zákazka, ktorej predpokladaná hodnota vo forme finančného limitu je určovaná všeobecne záväzným právnym predpisom, ktorý vydáva Úrad pre verejné obstarávanie Slovenskej republiky,
- podlimitná civilná zákazka na dodanie tovaru okrem potravín a poskytnutie služby okrem služby uvedenej v Prílohe č. 1 zákona je zákazka s predpokladanou hodnotou rovnou alebo vyššou ako 180 000 eur a zároveň nižšou ako pri nadlimitnej zákazke,
- podlimitná zákazka na uskutočnenie stavebných prác s predpokladaným finančným limitom ...