Osoby vykonávajúce základnú finančnú kontrolu potvrdzujú výkon základnej finančnej kontroly na doklade súvisiacom s finančnou operáciou alebo jej časťou. Finančná operácia alebo jej časť je príjem alebo použitie verejných prostriedkov v hotovosti alebo bezhotovostne a právny úkon alebo iný úkon majetkovej povahy. Z definície finančnej operácie vyplýva, že v praxi nikdy nepôjde o jeden jediný doklad súvisiaci s finančnou operáciou alebo jej časťou, na ktorom budú zamestnanci potvrdzovať vykonanie základnej finančnej kontroly, ale bude to viacero rôznych dokladov, ktoré budú súvisieť s finančnou operáciou alebo jej časťou.
Odporúča sa pri základnej finančnej kontrole používať:
- doklady, ktoré súvisia s finančnou operáciou alebo jej časťou, napr. zmluvy, cestovné príkazy, dohody o mimopracovnej činnosti ako dohody o vykonaní práce, dohody o pracovnej činnosti, faktúry, účtovné doklady a pod.,
- doklady, ktoré sa vyhotovujú na základe smernice o vedení účtovníctva, obehu účtovných dokladov, napr. krycí list k faktúre alebo platobný poukaz a pod.; tieto doklady sa vyhotovujú povinne v rámci systému finančného riadenia, konkrétne v rámci obehu účtovných dokladov a sú potvrdením o tom, že faktúra obsahuje všetky zákonné náležitosti účtovného dokladu. Tieto doklady v súlade so zákonom o finančnej kontrole obsahujú aj potvrdenie o vykonaní základnej finančnej kontroly.
Vzor č. 1
KRYCÍ LIST FAKTÚRY
Kniha došlých faktúr č.
Účel platby:
Došlo dňa:
Splatnosť faktúry:
Dodávateľ: Fakturovaná suma:
IČO: Variabilný symbol:
Dané na úhradu: Bankový ...
|