Zmluva o úrovni poskytovaných služieb (SLA)

Zmluva/dohoda o úrovni poskytovaných služieb (SLA – Service Level Agreement) je dokument, ktorého zmyslom je čo najpresnejšie definovať spôsob, rozsah, úroveň, kvalitu, časové intervaly, intenzitu a postupy v rôznych situáciách plnenia konkrétnej poskytovanej služby, v praxi najmä v oblasti informačných technológií (IT). SLA okrem iného popisuje spôsob riešenia podpory zákazníkov, definuje komunikačné kanály medzi zákazníkom a dodávateľom, určuje spôsob riešenia havarijných situácií, ako aj rýchlosť reakcie a procesy pri odstraňovaní problémov, porúch, bezpečnostných incidentov alebo chýb.

Zmluva/dohoda o úrovni poskytovaných služieb (SLA – Service Level Agreement) je dokument, ktorého zmyslom je čo najpresnejšie definovať spôsob, rozsah, úroveň, kvalitu, časové intervaly, intenzitu a postupy v rôznych situáciách plnenia konkrétnej poskytovanej služby, v praxi najmä v oblasti informačných technológií (IT). SLA okrem iného popisuje spôsob riešenia podpory zákazníkov, definuje komunikačné kanály medzi zákazníkom a dodávateľom, určuje spôsob riešenia havarijných situácií, ako aj rýchlosť reakcie a procesy pri odstraňovaní problémov, porúch, bezpečnostných incidentov alebo chýb. SLA tiež stanovuje zodpovednosti za komunikáciu, riešenie škôd, autorských práv a pod. Určuje, ktoré poskytované služby sú garantované, definuje garantovanú časovú dostupnosť poskytovanej služby (napr. 24/7/365 – 24 hodín, 7 dní v týždni a 365 dní v roku), garantovanú cenu, garantovanú rýchlosť a procesy pri riešení problémov s poskytovanou službou (napr. do 30 minút po nahlásení bezpečnostného incidentu alebo iného problému či chyby). Obvykle ide o vzťah objednávateľ – poskytovateľ, preto je veľmi dôležité detailne definovať presné špecifiká poskytovanej služby. SLA je teda možné ...


 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 


 

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám

Cena (ročný prístup): 246 € s DPH

Cena (ročný prístup): 200 € bez DPH

 

gilka_zelena Viac ako 17 000 aktuálnych dokumentov

gilka_zelena Viac ako 100 aktuálnych videoškolení

gilka_zelena Tím odborníkov na telefóne a online chate

gilka_zelena Online / Video rozhovory s odborníkmi

gilka_zelena Mesačný prehľad priamo do e-mailu

 

Zobraziť kompletný prehľad služieb a funkcií

 

newsletter-icon

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.

 

Prílohy

Definovanie podmienok poskytovania služby (Príloha č. 3)

 / 40 kB

Podmienky a procedúry pri ukončení poskytovania služby (Príloha č. 7)

 / 28 kB

Popis informačného systému (IS)/aplikácie/platformy (Príloha č. 1)

 / 28 kB

Špecifikácia poskytovaných služieb (Príloha č. 2)

 / 48 kB

Zmenové konanie (Príloha č. 4)

 / 28 kB

Zmluva o úrovni poskytovaných služieb (prílohy)

 / 55 kB

Zoznam externých a interných expertov (Príloha č. 6)

 / 27 kB

Zoznam subdodávateľov (Príloha č. 5)

 / 27 kB

Súvisiace právne predpisy

Súvisiace vzory zmlúv a právnych podaní

AUTOR

DATAsec.sk

logo-datasec_120x180.jpg/Image47007.jpg

V obchodnej značke DATAsec.sk sa zaoberáme konzultáciami a realizáciami audítorskej činnosti systémov riadenia informačnej bezpečnosti (ISO 27001), systémov manažérstva kvality (ISO 9001) a systémov manažérstva environmentu (ISO 14001) v spolupráci s akreditovaným certifikačným orgánom. Realizujeme rozdielové GAP analýzy v kontexte súladu so zákonom o kybernetickej bezpečnosti. Venujeme sa aj príprave a spracovaniu dokumentácie do verejných výberových konaní realizovaných Úradom pre verejné obstarávanie (oblasť informačných a komunikačných technológií a IT bezpečnosť). DATAsec.sk je obchodnou značkou spoločnosti GOLDEN ENTERTAINMENT s.r.o., ktorá je od 24.1.2019 zaradená do zoznamu preverených hospodárskych subjektov Úradu pre verejné obstarávanie. Spoločnosť je zároveň zaradená medzi spoľahlivé daňové subjekty na základe splnenia kritérií Finančnej správy SR. 

Ing. Stanislav Guláš, audítor ISMS

autor_Gulas_120x180n.jpg/Image49946.jpg

Autor pôsobil na rôznych stupňoch velenia ako dôstojník ozbrojených síl Slovenskej republiky (OS SR) a ako dôstojník pre styk s verejnosťou Generálneho štábu OS SR. Je major vo výslužbe. Pracoval v bezpečnostných zložkách Ministerstva obrany SR, kde sa oboznamoval s utajovanými skutočnosťami rôzneho stupňa utajenia. V civilnom sektore pôsobil v bezpečnostných pozíciách v lokálnych i nadnárodných súkromných spoločnostiach. Vo svojej praxi pre nadnárodnú spoločnosť riadil určenú časť bezpečnosti v krajinách strednej a východnej Európy. Pôsobil aj ako externý expert pre informačnú bezpečnosť pre Ministerstvo financií SR. Tiež pôsobil ako audítor systémov riadenia podľa medzinárodných noriem ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001 pre akreditované certifikačné orgány, v rámci čoho bola jeho práca pravidelne preverovaná zo strany SNAS. Má praktické skúsenosti s tvorbou vzorov dokumentov pre systémy riadenia kvality, environmentu, informačnej a kybernetickej bezpečnosti. Aktuálne pôsobí k tíme Odboru riadenia kybernetickej a informačnej bezpečnosti Sekcie kybernetickej bezpečnosti na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.

Dátum publikácie

06.05.2020

Právne oblasti

Informácie, informačný systém

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.