
Aprobačný poriadok vymedzuje riadiace a rozhodovacie kompetencie spojené so schvaľovaním a podpisovaním písomností (podpisové a dispozičné oprávnenia – jednotný postup) a tomu prináležiacej zodpovednosti príslušných organizačných útvarov školy alebo konkrétnych zamestnancov, styk s inými orgánmi, médiami a rôzne ďalšie oprávnenia. To znamená, že v rámci jednotlivých druhov a typov škôl podľa organizačnej štruktúry a jednotlivých zložiek sa tento aprobačný poriadok môže v niektorých častiach odlišovať.
Aprobačný poriadok školy nepatrí medzi povinné interné akty riadenia v rámci školy, ale škola tento dokument môže mať prijatý s tým, že je na riaditeľovi školy, ako distribuuje riadiace a rozhodovacie kompetencie a ďalšie aprobačné oprávnenia.
Základná škola
...................................
Interný predpis
APROBAČNÝ PORIADOK ŠKOLY
| č.
|
Organizácia
| |
Identifikačné číslo organizácie
| |
Adresa
| |
Právna forma
| |
Štatutárny orgán
| |
Počet strán
| |
Prerokované v pedagogickej rade
| |
Vypracoval
| dňa
| funkcia
| meno
| Podpis a pečiatka
|
| | | |
Schválil
| | | | |
Cieľová skupina
| |
Účinnosť od
| |
Za kontrolu zodpovedá
| |
Zmeny a doplnenia smernice, ktorými sa novelizuje smernica, tvoria neoddeliteľnú súčasť smernice.
|
Riaditeľ Základnej školy ____ (uviesť názov a adresu školy podľa § 21 ods. 1 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) v súlade a v nadväznosti na pracovný poriadok a organizačný poriadok vydáva aprobačný poriadok školy, ktorý vymedzuje riadiace a rozhodovacie kompetencie, zastupovanie vedúcich zamestnancov, zaraďovanie do podriadenosti a nadriadenosti, zabezpečenie jednotného postupu v oblasti podpisových a dispozičných oprávnení a tomu prináležiacej zodpovednosti príslušného útvaru alebo zamestnanca, styk s inými orgánmi, médiami a ďalšie aprobačné oprávnenia určené týmto interným predpisom.
Čl. 1
Vymedzenie niektorých pojmov
a všeobecné zásady
1. Kompetenciou sa na účely tejto vnútornej smernice rozumie pôsobnosť, oprávnenie konkrétneho zamestnanca školy.
2. Delegovaním sa na účely tejto smernice rozumie:
- prenos oprávnení z vyššej riadiacej úrovne na určeného príslušného zamestnanca školy,
- tomu zodpovedajúci vznik zodpovednosti vedúceho zamestnanca alebo príslušného zamestnanca školy, a to v súlade s organizačným poriadkom školy a ďalšími vnútornými predpismi.
3. Aprobačným oprávnením sa na účely tohto vnútorného predpisu rozumie právo zamestnanca školy schváliť a podpísať písomnosť. Písomnosti vo vonkajšom a vnútornom styku možno podpisovať len spôsobom určeným touto smernicou a v súlade s podpisovým oprávnením vymedzeným pre vedúcich zamestnancov na jednotlivých stupňoch riadenia.
4. Podpisovanie kompetentným zamestnancom predstavuje potvrdenie odbornej, vecnej a formálnej správnosti vybavenia písomnosti. K podpisu sa povinne uvádza dátum vyhotovenia písomnosti. Dátum písomnosti spravidla zadáva zamestnanec zodpovedný za spracovanie.
5. Písomnosti, ktoré vznikli z činnosti školy, vlastnoručne podpisujú na to oprávnené osoby s prihliadnutím na druh písomnosti, závažnosť obsahu a príjemcu písomnosti.
Smernica je uvedená v skrátenom znení, celé znenie nájdete tu.
AUTOR: PhDr. Marek Havrila, PhD.
Dátum publikácie: 23. 10. 2023
Autor: PhDr. Marek Havrila, PhD.