V súvislosti s predmetným príspevkom pripomínam, že Ministerstvo financií Slovenskej republiky vydalo prostredníctvom Finančného spravodajcu (príspevok č. 16 z 27. apríla 2016) Pokyn Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/012477/2016-243 k spôsobu a rozsahu predkladania výsledkov kontrol a vládnych auditov oznámených kontrolnými orgánmi a auditujúcimi orgánmi oprávnenými vykonať finančné kontroly, vládne audity a kontroly nakladania s verejnými prostriedkami pre zabezpečenie správneho konania. Iné odporúčacie metodické usmernenia alebo vzorové prehľady výkonov finančnej kontroly neboli ministerstvom pre potreby subjektov verejnej správy na rok 2016 po účinnosti nového zákona o finančnej kontrole a audite spracované.
V praxi vykonávania základnej finančnej kontroly prichádza k množstvu zaujímavých otázok a podnetov, pričom nasledovná časť sa venuje vybranej časti otázok, ktoré zodpovední zamestnanci riešia v rámci správneho, úplného a zákonného overenia finančnej operácie alebo jej časti základnou finančnou kontrolou. Čitateľovi je prezentovaný praktický pohľad na výkon základnej finančnej kontroly s ohľadom na jasný a výstižný text odpovede.
Otázka č. 1
Čo presne sa myslí pod pojmom úkon majetkovej povahy?
Iné úkony majetkovej povahy zákon o finančnej kontrole a audite nedefinuje bližšie. Ide najmä o pohyb majetku (nielen majetkový, ale i finančný), a to zaradenie majetku, vyradenie majetku, presuny majetku a odpisovanie majetku, vytváranie opravných položiek a zároveň i prevody medzi účtami (napríklad z rozpočtového účtu na osobitný ...