Súčasťou príspevku je aktuálna novela zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a aktuálny právny stav podľa zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Dodatok pre rok 2019:
Zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa nemenil novelou týkajúcou sa ustanovení zákona dotýkajúcich sa záverečného účtu a jeho spracovania, či schvaľovania.
Otázka č. 1:
Ako postupovať pri tvorbe záverečného účtu obce?
Zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej v texte len zákon o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy) stanovuje v ustanovení § 16 všetky náležitosti, ktoré má záverečný účet obce obsahovať. Záverečný účet obce sa tvorí vo forme návrhu a súčasťou je aj hodnotenie programov rozpočtu výdavkov a výpočet výsledku hospodárenia. Rozpočet obce a jeho úpravy musia kolidovať s návrhom záverečného účtu (t. j. ak programovaný rozpočet výdavkov vo schválenom rozpočte v podpoložke 2.2 obsahoval sumu 22 000 EUR, musí v návrhu záverečného účtu byť rovnaká suma (ak neprišlo k úprave rozpočtu počas roka 2017 v tejto podpoložke) na rovnakej podpoložke ekonomickej klasifikácie rozpočtovej klasifikácie 2.2 s určením skutočného ...