
Vzorový aprobačný poriadok školy je zameraný na model základnej školy, ktorá má riaditeľa, dvoch zástupcov riaditeľa, školský klub detí, školskú jedáleň, ekonomický úsek – účtovníčku a zamestnanca PaM.
Aprobačný poriadok vymedzuje riadiace a rozhodovacie kompetencie spojené so schvaľovaním a podpisovaním písomností (podpisové a dispozičné oprávnenia – jednotný postup) a tomu prináležiacej zodpovednosti príslušných organizačných útvarov školy alebo konkrétnych zamestnancov, styk s inými orgánmi, médiami a rôzne ďalšie oprávnenia. To znamená, že v rámci jednotlivých druhov a typov škôl podľa organizačnej štruktúry a jednotlivých zložiek sa tento aprobačný poriadok môže v niektorých častiach odlišovať.
Aprobačný poriadok školy nepatrí medzi povinné interné akty riadenia v rámci školy, ale škola tento dokument môže mať prijatý s tým, že je na riaditeľovi školy, ako distribuuje riadiace a rozhodovacie kompetencie a ďalšie aprobačné oprávnenia.
Základná škola ...................................
Interný predpis
APROBAČNÝ PORIADOK ŠKOLY
| č.
|
Organizácia
|
|
Identifikačné číslo organizácie
|
|
Adresa
|
|
Právna forma
|
|
Štatutárny orgán
|
|
Počet strán
|
|
Prerokované v pedagogickej rade
|
|
Vypracoval
| dňa
| funkcia
| meno
| Podpis a pečiatka
|
|
|
|
|
Schválil
|
|
|
|
|
Cieľová skupina
|
|
Účinnosť od
|
|
Za kontrolu zodpovedá
|
|
Zmeny v smernici sa uskutočňujú formou číslovaných písomných dodatkov, ktoré tvoria súčasť tejto smernice.
|
Riaditeľ Základnej školy ____ (uviesť názov a adresu školy podľa § 21 ods. 1 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) v súlade a v nadväznosti na pracovný poriadok a organizačný poriadok vydáva aprobačný poriadok školy, ktorý vymedzuje riadiace a rozhodovacie kompetencie, zastupovanie vedúcich zamestnancov, zaraďovanie do podriadenosti a nadriadenosti, zabezpečenie jednotného postupu v oblasti podpisových a dispozičných oprávnení a tomu prináležiacej zodpovednosti príslušného útvaru alebo zamestnanca, styk s inými orgánmi, médiami a ďalšie aprobačné oprávnenia určené týmto interným predpisom.
Čl. 1
Vymedzenie niektorých pojmov a všeobecné zásady
1. Kompetenciou sa na účely tejto vnútornej smernice rozumie pôsobnosť, oprávnenie konkrétneho zamestnanca školy.
2. Delegovaním sa na účely tejto smernice rozumie:
- prenos oprávnení z vyššej riadiacej úrovne na určeného príslušného zamestnanca školy,
- tomu zodpovedajúci vznik zodpovednosti vedúceho zamestnanca alebo príslušného zamestnanca školy, a to v súlade s organizačným poriadkom školy a ďalšími vnútornými predpismi.
3. Aprobačným oprávnením sa na účely tohto vnútorného predpisu rozumie právo zamestnanca školy schváliť a podpísať písomnosť. Písomnosti vo vonkajšom a vnútornom styku možno podpisovať len spôsobom určeným touto smernicou a v súlade s podpisovým oprávnením vymedzeným pre vedúcich zamestnancov na jednotlivých stupňoch riadenia.
4. Podpisovanie kompetentným zamestnancom predstavuje potvrdenie odbornej, vecnej a formálnej správnosti vybavenia písomnosti. K podpisu sa povinne uvádza dátum vyhotovenia písomnosti. Dátum písomnosti spravidla zadáva zamestnanec zodpovedný za spracovanie.
5. Písomnosti, ktoré vznikli z činnosti školy, vlastnoručne podpisujú na to oprávnené osoby s prihliadnutím na druh písomnosti, závažnosť obsahu a príjemcu písomnosti.
Smernica je uvedená v skrátenom znení, celé znenie nájdete tu.
AUTOR: PhDr. Marek Havrila, PhD.
Dátum publikácie: 23. 1. 2023
Autor: PhDr. Marek Havrila, PhD.