Na základe účasti a pozorovania KS u 343 InV žiakov (prezenčnej alebo dištančnej formy) ŠŠI konštatuje, že odpovede žiakov na otázky zamerané na overenie miery osvojených vedomostí boli zvyčajne neisté, prípadne žiaci dokázali odpovedať len s výraznou pomocou skúšajúcich. Priestor na preukázanie jazykových kompetencií v cudzom jazyku mali InV žiaci vo viacerých sledovaných školách vytvorený len minimálne, resp. ich vedomosti neboli počas KS vôbec overované. Poznávacie kompetencie zvyčajne prezentovali iba na úrovni zapamätania a porozumenia, niektorí s výraznými problémami a bez preukázania primerane osvojených vedomostí. Otázky nesmerovali k overovaniu zručností a vedomostí na úrovni obsahových a výkonových štandardov z jednotlivých vyučovacích predmetov za 2. polrok, ktorých osvojenie mali InV žiaci preukázať, ale iba k zisteniu, či dané učivo preberali, či mu rozumeli, resp. či žiakov učivo zaujalo a bavilo ich učiť sa ho. Nedostatkom v niektorých subjektoch bolo, že niektorí skúšajúci nedisponovali odbornými vedomosťami v niektorých vyučovacích predmetoch KS, nie vždy kládli odborne formulované otázky zodpovedajúce požiadavkám štátneho vzdelávacieho programu v danom ročníku. K prípadným chybným odpovediam žiakov sa nevedeli vyjadriť a ani ich korigovať.
ŠŠI taktiež upozorňuje na mnohé nedostatky v realizácii dištančnej formy KS, ktoré boli nielen technického charakteru na oboch stranách (nekvalitné internetové spojenie, problémy spojené s kvalitou zvuku), ale týkali sa i priebehu KS (rušivá prítomnosť súrodencov, hluk z vonkajšieho prostredia, zasahovanie zákonných zástupcov do priebehu KS), čo negatívne ovplyvňovalo objektívnosť posúdenia skutočnej úrovne vedomostí žiakov.