Zásady i povinnosti definované v smernici majú univerzálny charakter, teda sú určené aj pre stredné školy, samozrejme, po menšom prispôsobení si konkrétnych podmienok a najmä zamerania (typu) strednej školy (gymnázium, stredná odborná škola, odborné učilište). Otázku odbornej praxe nie je potrebné riešiť, nakoľko tá je v danej situácii pozastavená. Základné školy majú smernicu šitú na mieru (1. a 2. stupeň). |
Základná škola ...................................
Interný predpis
Smernica o dištančnom vzdelávaní
| č.
|
Organizácia
|
|
Identifikačné číslo organizácie
|
|
Adresa
|
|
Právna forma
|
|
Štatutárny orgán
|
|
Počet strán
|
|
Prerokované v pedagogickej rade
|
|
Vypracoval
| dňa
| funkcia
| meno
| Podpis a pečiatka
|
|
|
|
|
Schválil
|
|
|
|
|
Cieľová skupina
|
|
Účinnosť od
|
|
Za kontrolu zodpovedá
|
|
Zmeny v smernici sa uskutočňujú formou číslovaných písomných dodatkov, ktoré tvoria súčasť tejto smernice.
|
Riaditeľ Základnej školy ____(uviesť názov a adresu školy) v súlade s Pracovným poriadkom a Školským poriadkom vydáva smernicu, ktorej účelom je stanoviť pravidlá dištančného vzdelávania. Smernica o dištančnom vzdelávaní je interný predpis, ktorého zmyslom je vymedziť ciele, spôsoby výchovno-vzdelávacej činnosti a ďalšie postupy pri dištančnom vzdelávaní žiakov školy.
Článok I
ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Dištančné vzdelávanie je organizované bez priameho kontaktu pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca so žiakom komunikáciou prostredníctvom dostupných komunikačných prostriedkov, najmä prostriedkov založených na využívaní počítačových sietí.
2. Pre žiakov základnej školy plniacich povinnú školskú dochádzku sa vzdelávanie organizuje dennou formou štúdia alebo formou individuálneho vzdelávania.
3. Dištančné vzdelávanie v čase mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách sa v súlade s § 150 ods. 8 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“) realizuje na základe rozhodnutia ministra školstva, vedy výskumu a športu SR (ďalej ako „minister školstva“) v čase vyhláseného výnimočného stavu, núdzového stavu alebo mimoriadnej situácie alebo ak v období školského vyučovania dôjde k živelnej pohrome alebo k udalosti, pri ktorej môžu byť ohrozené život alebo zdravie detí, žiakov alebo zamestnancov škôl a školských zariadení.
4. Ak na základe rozhodnutia ministra školstva podľa článku I bodu 2 tejto smernice pri splnení podmienok podľa príslušného uznesenia vlády Slovenskej republiky a príslušnej vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva je obnovené školské vyučovanie v prezenčnej forme pod podmienkou rozhodnutia zriaďovateľa, o prechode z dištančnej formy vzdelávania na prezenčnú formu vzdelávania rozhodne zriaďovateľ, ak to prevádzkové podmienky budú umožňovať.
5. V období školského vyučovania môže riaditeľ školy podľa § 150 ods. 5 školského zákona poskytnúť žiakom jednej triedy alebo žiakom viacerých tried z dôvodu podozrenia na výskyt ochorenia COVID-19 voľno viac ako päť dní so súhlasom zriaďovateľa. Ak riaditeľ školy poskytne žiakom jednej triedy alebo žiakom viacerých tried takéto voľno, čas poskytnutého voľna sa považuje za mimoriadne prerušenie školského vyučovania v škole.
6. Pri postupe riaditeľa školy podľa čl. I bodu 5 tejto smernice bude zabezpečené dištančné vzdelávanie pre triedy, ktorých sa mimoriadne prerušenie školského vyučovania týka, alebo pre celú školu.
7. Škola ____ (uviesť názov a adresu školy) sa zaväzuje, že v čase prerušenia prezenčnej výučby bude naďalej zodpovedne vzdelávať žiakov v domácnostiach v súlade s učebnými osnovami a tematickými výchovno-vzdelávacími plánmi.
8. Cieľom tejto smernice je upraviť metódy a formy vzdelávania a systém hodnotenia reálnym možnostiam, nastaviť jednotné pravidlá tak, aby vzniknuté situácie a problémy boli riešené s pochopením, rešpektom, formou spolupráce v záujme optimalizovania edukačného procesu v rámci dištančného vzdelávania.
Článok II
VŠEOBECNÉ ZÁSADY
1. Pri prechode školy na dištančné vzdelávanie sa vyučovanie neprerušuje, ale mení formu. Všetky povinnosti týkajúce sa účasti a aktivity na vyučovaní zostávajú nezmenené pre vyučujúcich, žiakov a rodičov.
2. Dištančné vzdelávanie zahŕňa akúkoľvek inú realizovateľnú možnosť výchovy a vzdelávania, pri ktorej prebieha interakcia medzi žiakom a pedagogickým zamestnancom alebo odborným zamestnancom.
3. Dištančné vzdelávanie môže byť realizované na úrovni triedy, príslušných ročníkov prvého stupňa, druhého stupňa alebo všetkých žiakov celej školy.
4. Dištančné vzdelávanie nie je na báze dobrovoľnosti, ale je to iná forma povinného vzdelávania sa žiakov. Účasť žiakov na dištančnom vzdelávaní je povinná. V základnej škole je súčasťou plnenia povinnej školskej dochádzky.
5. Cieľom dištančného vzdelávania je zabezpečiť kvalitnú výučbu v čase, keď v škole alebo ...