5. Praktické okienko do sociálneho podnikania alebo cesta k podniku operujúcemu v širšom priestore sociálnej ekonomiky

Pre sociálne podnikanie musí byť jeho nositeľ – sociálny podnikateľ – vyzbrojený v prvom rade dôkladnou znalosťou spoločenského problému, ktorý si predsavzal riešiť. Prinášame konkrétny príklad aplikácie zákona v praxi.

(konkrétny príklad aplikácie zákona v praxi)

Pre sociálne podnikanie musí byť jeho nositeľ – sociálny podnikateľ – vyzbrojený v prvom rade dôkladnou znalosťou spoločenského problému, ktorý si predsavzal riešiť. Musí vedieť, prečo je daný problém v súčasnosti spoločenským problémom, a prečo je práve teraz vhodný čas na jeho riešenie. Musí vedieť, koho sa tento problém priamo či nepriamo týka, na akom území sa vyskytuje a v neposlednom rade si musí vedieť zodpovedať otázku, či podnikateľský spôsob jeho riešenia je skutočne pre tento účel tým najvhodnejším. Sociálny podnikateľ by mal mať víziu cieľového stavu, mal by poznať čiastkové ciele na ceste k jeho naplneniu a byť presvedčený o správnosti zvolených nástrojov k ich dosahovaniu. Klasická nezisková činnosť ako prostriedok k dosahovaniu cieľov totiž môže zostať v kontexte identifikovaného cieľa rovnako legitímnym prostriedkom ako podnikateľská aktivita.

Podnikanie potrebuje zákazníka

Zatiaľ čo pri neziskovej činnosti sú osoby, ktorým je určený náš tovar alebo služba, našimi klientmi (v zmysle toho, že sú vo väčšine prípadov ich bezodplatnými príjemcami, pričom ich hodnota je hradená z nami získaných darov a grantov), v prípade sociálneho podnikania sa stávajú zákazníkmi, u ktorých očakávame, že si za náš tovar alebo službu budú schopní a ochotní zaplatiť, prípadne sa očakáva, že za nich zaplatí tretia strana, v ktorej záujme je, aby im tieto tovary a služby boli dodané. Ak si teda (oproti klasickej ...


 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

 


 

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám

Cena (ročný prístup): 246 € s DPH

Cena (ročný prístup): 200 € bez DPH

 

gilka_zelena Viac ako 17 000 aktuálnych dokumentov

gilka_zelena Viac ako 100 aktuálnych videoškolení

gilka_zelena Tím odborníkov na telefóne a online chate

gilka_zelena Online / Video rozhovory s odborníkmi

gilka_zelena Mesačný prehľad priamo do e-mailu

 

Zobraziť kompletný prehľad služieb a funkcií

 

newsletter-icon

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.

 

Súvisiace právne predpisy

Súvisiace odborné články

AUTOR

Peter Mészáros, M. A.

Peter-Meszaros_13_5_2018.jpg

Podieľa sa na realizácii projektov, ktoré ponúkajú inovatívne riešenia sociálnych a spoločenských problémov. V treťom sektore pracuje viac ako 20 rokov. Je odborným garantom pre tému sociálneho podnikania v národnom projekte MPSVaR pod názvom Inštitút sociálnej ekonomiky, vedie občianske združenie a rovnomennú firmu 3lobit, ktorá využíva atribúty sociálneho podnikania. Angažuje sa v oblasti poradenstva a tvorby verejných politík či schém podpory v oblasti sociálnej ekonomiky.

Dátum publikácie

11.05.2020

Právne oblasti

Hospodárstvo a hospodárenie, ekonomika
Sociálna politika, sociálne zabezpečenie a starostlivosť

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.