Následná finančná kontrola je nahradená finančnou kontrolou na mieste a nie je povinným inštitútom finančnej kontroly.
Na vykonanie finančnej kontroly na mieste sa realizuje osobitné poverenie štatutára. Jeho náležitosti zákon o finančnej kontrole a audite nestanovuje, no možno z praxe podotknúť, že najčastejšie obsahuje:
- definíciu kontrolovaného subjektu (povinnej osoby),
- kontrolné obdobie,
- zámer kontroly,
- mená a priezviská kontrolnej skupiny (v postavení oprávnenej osoby) a zároveň
- dátum vyhotovenia poverenia.
Otázky z praxe:
Čo sa zmenilo v prípade územnej samosprávy v rámci častých otázok kontrolórov obcí a miest, ako aj vyšších územných celkov či útvarov vnútornej kontroly?
Pre územnú samosprávu zákon o finančnej kontrole a audite od roku 2016 neustanovil nové úlohy. Výkon kontroly v samosprávnych krajoch a v územnej samospráve je zabezpečovaný prostredníctvom hlavného kontrolóra (pozn. autora: zákon č. 302/2001 Z. z. o samospráve vyšších územných celkov v znení neskorších predpisov a zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení ...