Plán inšpekčnej činnosti na šk. rok 2025/2026

Plán inšpekčnej činnosti predložila hlavná školská inšpektorka ministrovi školstva.

Image75108

Plán inšpekčnej činnosti na šk. rok 2025/2026

predložila hlavná školská inšpektorka ministrovi školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR v zmysle § 12 ods. 3 písm. a) zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

 

 
Štátna školská inšpekcia s víziou kritického priateľa škôl a školských zariadení bude presadzovať hodnoty, ktoré zabezpečia kvalitné vzdelávanie, spravodlivosť, bezpečnosť a zodpovednosť vo vzdelávacom systéme, a to:
 
  • vysokú kvalitu vzdelávania – kladenie veľkého dôrazu na zabezpečenie relevantného a kvalitného vzdelávania, ktoré pripravuje žiakov na úspešný a plnohodnotný život;
  • bezpečné a inkluzívne prostredie – podpora inkluzívneho vzdelávania v bezpečnom prostredí, ktoré zohľadňuje potreby a rozmanitosť detí a žiakov bez ohľadu na ich pohlavie, rasu, etnický pôvod, náboženstvo, fyzickú schopnosť alebo sociálne zázemie;
  • profesionalitu pedagógov a riaditeľov – monitorovanie ich potrebnej kvalifikácie, odbornosti, zručnosti a odbornej prípravy na riadenie vzdelávacieho procesu, podpory profesionálneho rozvoja učiteľov a riaditeľov;
  • transparentnosť a zodpovednosť – podporovanie transparentnosti v činnosti škôl a školských zariadení a informovanie verejnosti o výsledkoch hodnotenia jednotlivých škôl Štátnou školskou inšpekciou, efektívne zabezpečovanie zodpovednosti škôl a školských zariadení a ich zamestnancov za výchovno-vzdelávaciu činnosť;
  • hodnotenie a monitorovanie – pravidelné hodnotenie a monitorovanie škôl s cieľom zistiť ich silné stránky a identifikovať oblasti vyžadujúce zlepšenie, ponúkať im konkrétne odporúčania na zlepšenie ich výchovno-vzdelávacej činnosti;
  • spoluprácu všetkých aktérov vzdelávania – podpora aktívneho zapojenia rodičov a žiakov do vzdelávacieho procesu, zabezpečenie akceptácie ich názorov aj pri rozhodovaní o zlepšeniach a zmenách v školách.
 
Vzhľadom na potrebu flexibilne a presne reagovať na nové situácie, ŠŠI pristupuje k „plávajúcemu plánovaniu“, ktoré umožní neustálu aktualizáciu a prispôsobenie plánu aktuálnym podmienkam a zmenám v školskom prostredí aj v priebehu školského roka.
Autor: Štátna školská inšpekcia

AUTOR

Štátna školská inšpekcia

Na popise autora pracujeme. Ďakujeme za vašu trpezlivosť.

Dátum publikácie

01.10.2025

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.